; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - کل کل حمید رسایی با قالیباف در صحن مجلس - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کل کل حمید رسایی با قالیباف در صحن مجلس

29 مرداد 1403 ساعت 11:45

نماینده تهران در مجلس، به اظهارات روز گذشته عباس عراقچی واکنش نشان داد و پس از آنکه با تذکر رئیس مجلس مواجه شد، خطاب به قالیباف گفت: طبق آیین‌نامه باید قبل از تشکیل جلسه موافقان و مخالفان وزرا برای طرح اظهارات خود ثبت‌نام کنند تا قرعه‌کشی صورت گیرد منتها هیات رئیسه به آن عمل نکرده و نیم ساعت مانده به شروع بررسی صلاحیت هر وزیر، اعلام ثبت‌نام می‌کند و قرعه‌کشی صورت می‌گیرد.


پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، از صبح امروز آغاز شده و در حال برگزاری است. 

حمید رسایی، نماینده تهران، در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس، با اشاره به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه طی روز گذشته و پاسخ او به امیرحسین ثابتی، گفت: روز گذشته عراقچی در صحبت‌های خود با خطاب قرار دادن آقای ثابتی طوری صحبت کرد که انگار نقض برنامه و کارنامه ایشان به معنای زیر سوال بردن ولایت‌پذیری مجلس است.

محمدباقر قالیباف با قطع صحبت‌های رسایی از او درخواست کرد که در دستور مجلس تذکر دهد و حمید رسایی هم گفت که تذکرش در دستور است اما رئیس مجلس آن را نپذیرفت.

در همین راستا، این نماینده مجلس خطاب به قالیباف گفت: «شما دیروز اجازه صحبت را ندادید.»

قالیباف هم گفت: «نمی‌توان تذکری درباره دستور دیروز داد وگرنه خانم سارا فلاحی و آقای ثابتی با استناد به ماده ۷۵ قصد بیان تذکر داشتند که هیچ‌کدام از این تذکرها وارد نبود.»

رسایی نیز در واکنش به قالیباف گفت: «حالا که اجازه طرح این تذکر را نمی‌دهید، چیز دیگری می‌گویم که ببینم شما برای آن جواب دارید یا خیر.»

این نماینده مجلس خطاب به رئیس مجلس گفت: «آقای قالیباف ماده ۲۰۴ را بیاورید.»

قالیباف گفت: «این ماده را حفظ هستم بفرمایید.»

رسایی گفت: «خب بگویید ببینم در این ماده چه نوشته است؟»

رئیس مجلس هم پاسخ داد: «در رابطه با رئیس جمهور، وظایف و صحبت‌ها و ....»

در این هنگام، رسایی با قطع سخنان قالیباف خطاب به او گفت: «خیر، این ماده را من برایتان می‌خوانم.»

وی با استناد  به ماده ۲۰۴ آیین‌نامه گفت: «طبق آیین‌نامه باید قبل از تشکیل جلسه موافقان و مخالفان وزرا برای طرح اظهارات خود ثبت‌نام کنند تا قرعه‌کشی صورت گیرد منتها هیات رئیسه به آن عمل نکرده و نیم ساعت مانده به شروع بررسی صلاحیت هر وزیر، اعلام ثبت‌نام می‌کند و قرعه‌کشی صورت می‌گیرد. در این باره چه پاسخ دارید؟ توجیه نکنید و یک کلمه جواب دهید.»

قالیباف در پاسخ به این تذکر رسایی گفت: «تذکر شما بازهم در دستور نبود چون اکنون از بررسی کلیات برنامه عبور کرده‌ایم منتها شما که از پیشکسوتان مجلس هستید می‌دانید که پیش از این در دوره‌های قبلی برای صحبت نمایندگان موافق و مخالف همه وزرا، ثبت‌نام انجام می‌شد و معلوم بود چه کسانی مخالف هستند. در نتیجه همه افرادی که لابی می‌کردند روی سر مخالفان می‌ریختند که چرا مخالف هستید اکنون کار درست و منظمی صورت گرفته و چند ساعت قبل از آغاز صلاحیت هر وزیر قرعه‌کشی می‌شود.»


کد مطلب: 221595

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221595/کل-حمید-رسایی-قالیباف-صحن-مجلس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir