کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارشی از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کار

28 مرداد 1403 ساعت 19:45

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند که جزئیات آن را می توانید در این گزارش مرور کنید.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نفل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت عصر امروز یکشنبه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند.

در ابتدای این جلسه، ولی داداشی ضمن قرائت گزارش کمیسیون اجتماعی درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از موافقت این کمیسیون با احمد میدری خبر داد.

همچنین سلمان اسحاقی ضمن قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد که اعضای این کمیسیون احمد میدری را واجد شرایط تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانستند.

در ادامه احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با قرائت گزارش کمیسیون متبوع خود، از موافقت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با پیشنهاد تصدی احمد میدری برای پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خبر داد.

مخالفان وزیر پیشنهادی کار

میدری نگاه ضد جمعیتی دارد

عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به عنوان مخالف، با بیان اینکه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نگاه ضدجمعیتی دارد، گفت: مجلس ولایتمدار است و قطعا در راستای توصیه‌های حکیمانه رهبر انقلاب حرکت می‌کند و با دولت هم تعامل دارد منتهی تعامل با دولت صرفا به معنای حمایت از افراد معرفی شده نیست. مخالفت هم تعامل و کمک به دولت محسوب می‌شود.

میدری از اصلاح طلبان تندرو است

قاسم روانبخش نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به عنوان مخالف گفت: اگر کسی به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد دیگر معنا و مفهومی ندارد که برای رهبری نامه جام زهر بنویسد در مجلس تحصن کند و خوراک برای دشمن تهیه کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت محصول مشترک مجلس و رئیس جمهور است، افزود: اگر مخالفت یا موافقتی می‌شود حق مجلس است و جمع‌بندی آن کابینه‌ای می‌شود که به مردم خدمت می‌کند؛ بر همین اساس تلاش برای معرفی فردی صالح در کمک به رئیس جمهور است. 

 

میدری برنامه نسبتا خوبی نوشته، اما کامل نیست

حاجی دلیگانی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت چهاردهم تاکید کرد: آقای میدری برنامه نسبتاً خوبی نوشته است، اما چند مسئله هست که در تکالیف قانونی این وزارتخانه وجود دارد ولی در این برنامه قید نشده است که نقش وزارت تعاون در موضوع رشد ۸ درصد، تشکیل صندوق بازنشستگی غیردولتی، نحوه جذب مطالباتی که صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی از دولت دارد، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری و کشوری، حداقل حقوق مددجویان و معلولان، رفع تبعیض بین بیمه‌ها، بدهی‌های میان بخش درمان وزارت تعاون و دانشگاه علوم پزشکی، جذب و نگهداری پزشکان و پرستاران در بیمارستان های تامین اجتماعی، موضوع فرصت‌های شغلی و اشغال مشاغل از سوی اتباع بیگانه از جمله این تکالیف است.

 

***

موافقان وزیر پیشنهادی کار

میدری همزمان بر کار اجرایی و نظری تسلط دارد

سیدمحمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی عنوان کر: یکی از ویژگی‌های مهم دکتر میدری تسلط خود ایشان همزمان بر کار اجرا و کار نظری است. معمولا مدیران ارشد در مواجهه با بحران‌های بزرگ پیش روی ساختمان رفاهی کشور محافظه کار می‌شوند؛ بنابراین تصمیم گیری مستلزم سطح بالایی از تسلط خود شخص وزیر است.

 

حق وزیر پیشنهادی کار است که رای اعتماد بالایی از مجلس بگیرد

محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: امروز کسی برای سکان داری آن وزارتخانه معرفی شده است که هشت سال سابقه معاون وزارتخانه را دارد و هم چهار سال نمایندگی مجلس و سوابق دیگر را. پس حق ایشان است که رای اعتماد بالایی را از این مجلس بگیرد. دکتر میدری بر اساس شعار عدالت دکتر پزشکیان که به ما وعده داده است، روی کار آمده است

***

لازم به ذکر است که رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.


کد مطلب: 221564

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221564/گزارشی-بررسی-صلاحیت-وزیر-پیشنهادی-کار

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir