کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتانیاهو حاضر به دیدار با وزیر خارجه انگلیس نشد

28 مرداد 1403 ساعت 17:45

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند نخست وزیر این رژیم در زمان سفر روز جمعه دیوید لمی به سرزمین‌های اشغالی از دیدار با وزیر امور خارجه انگلیس به دلیل خشم از موضع اخیر لندن نسبت به پرونده قضایی صهیونیست‌ها در دیوان لاهه امتناع کرده است.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ به نقل از ایسنا ۲ رسانه عبری زبان شامل «تایمز اسرائیل» و «چنل ۱۳ نیوز» گزارش دادند دولت انگلیس چند بار برای آنکه نشست دیوید لمی، وزیر امور خارجه این کشور با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شود درخواست داده بود اما مقام‌های این رژیم در پاسخ اعلام کردند تداخل برنامه‌ وجود دارد.

رسانه عبری «چنل ۱۳ نیوز» به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد نتانیاهو به خاطر تصمیم اخیر دولت جدید متعلق به حزب کارگر در انگلیس برای پس گرفتن اعتراض‌های لندن به صلاحیت دیوان بین‌المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و «یوآو گالانت»، وزیر جنگ کابینه رژیم خشمگین شده است.

دولت جدید انگلیس اوایل مرداد ماه با بیان اینکه این کشور قصد مخالفت با صلاحیت قضایی دادگاه لاهه در بازداشت سران رژیم صهیونیستی را ندارد، گفت تصمیم‌گیری در این مورد باید توسط این دادگاه انجام شود.

دولت جدید انگلیس روز پنجم مرداد اعلام کرد تصمیم دولت سابق این کشور برای به ‌چالش کشیدن صلاحیت دیوان کیفری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را پیگیری نخواهد کرد.

یک منبع وابسته به وزارت امور خارجه انگلیس به وبگاه «میدل ایست آی» گفت برنامه‌ای برای آنکه دیوید لمی به دیدار نتانیاهو برود وجود نداشته است.

دیوید لمی مشترکا با «استفان سژورنه»، همتای فرانسوی خود به اراضی اشغالی سفر کرد. آنها در این سفر با «یسرائیل کاتز» و «ران درمر»، وزرای امور خارجه و امور راهبردی کابینه رژیم دیدار کردند.

لمی در این دیدار خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شده و نسبت به آنچه «دوره‌ای خطرناک» برای منطقه خواند هشدار داد.

وزریر خارجه انگلیس در مقاله‌ای که مشترکا با همتای فرانسوی خود نگارش و در روزنامه آبزرور منتشر کرد ضمن اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه که همچنان به تلفات شدید غیرنظامیان منجر می‌شود، نوشت که غرب آسیا لحظات خطرناکی را تجربه می‌کند و هرگز برای صلح در منطقه و آتش‌بسی که به راه‌حل ۲ دولتی منجر شود، دیر نیست.

آنها نوشته‌اند: «جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان شدت یافته و آنچه ما شاهدش هستیم یک چرخه مخرب از خشونت است. این وضعیت و اشتباه محاسباتی ما خطر ایجاد یک درگیری گسترده‌تر و حتی عمیق‌تر را به دنبال دارد. هم‌چنین، این چرخه با گرایشی که به سمت تشدید تنش‌ها دارد، پیشرفت به سوی راه‌حل سیاسی را سخت‌تر می‌کند.»


کد مطلب: 221555

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221555/نتانیاهو-حاضر-دیدار-وزیر-خارجه-انگلیس-نشد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir