کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوروزپور: عراقچی ترکیبی از میدان و دیپلماسی است و هر دو را نمایندگی می‌کند

27 مرداد 1403 ساعت 17:45

مدیرعامل سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی در رشته توئیتی با معرفی عباس عراقچی به عنوان مناسب‌ترین گزینه‌ای که هم زمان می‌تواند میدان و دیپلماسی را نمایندگی کند او را سزاوار اخذ بالاترین رأی اعتماد از مجلس دانست.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ دکتر محمدرضا نوروزپور در این رشته توئیت عباس عراقچی را دیپلماتی کارکشته و با تجربه دانسته است که در یک فرایند فراجناحی – سیاسی تدریجی و با طی کردن پله‌پله مراتب ترقی، از پایین‌ترین جایگاه حرفه‌ای به بالاترین سطح مسئولیت در این حوزه ارتقاء یافته و اکنون با شایستگی به مجلس معرفی شده است. 

به نوشته این روزنامه نگار حوزه دیپلماسی، عراقچی به معنای دقیق کلمه، از سربازی به ژنرالی رسیده و با پیچیدگی‌های دیپلماسی و مذاکرات به خوبی آشنا است. به عنوان عضو کلیدی در تیم‌های مذاکره‌کننده مختلف از جلیلی گرفته تا ظریف، حضوری فعال داشته و تجربه‌های متنوع و ارزشمندی را در این مسیر کسب کرده است. از این رهگذار او هم اینک با نقاط قوت و ضعف هریک از مذاکره‌کنندگان ارشد قبلی آشنا است و قرار نیست چرخ را از نو اختراع کند. 

محمدرضا نوروزپور در بخش دیگری از رشته توئیت خود آورده است: عراقچی، نه نقشی در ساخت دوگانه کاذب میدان – دیپلماسی داشته و نه اعتقادی به آن دارد؛ بلکه خود ترکیبی از میدان و دیپلماسی است و اعتقاد راسخی به بهره‌گیری از هر دو ابزار برای تحقق منافع ملی دارد. 

مدیرعامل سابق ایرنا در نهایت نوشته است: عراقچی به عنوان مناسب‌ترین گزینه‌ای که هم زمان می‌تواند هم میدان و هم دیپلماسی را نمایندگی کند، سزاوار اخذ بالاترین رأی اعتماد از مجلس است. حمایت قاطع مجلس شورای اسلامی از عباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه، نه تنها به وی قدرت و مشروعیت مضاعف خواهد بخشید، بلکه به او امکان می‌دهد تا با اعتماد به نفس بیشتری در هر دو عرصه دیپلماسی و میدان گام بردارد.


کد مطلب: 221498

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221498/نوروزپور-عراقچی-ترکیبی-میدان-دیپلماسی-دو-نمایندگی-می-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir