کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پزشکیان: منافقانه رفتار نمی‌کنم و دروغ هم نخواهم گفت

27 مرداد 1403 ساعت 17:15

رییس جمهور گفت: آن موقع که کسی جرات حرف زدن از عدالت نداشت من زدم. برای گفتگوهای انتخاباتی من را صدا زدند، من گفتم اصولی به نام حق و عدالت دارم و در این راستا می‌خواهم اصلاحات را انجام دهم.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ مسعود پزشکیان، رییس جمهور در شیفت عصر جلسه علنی مجلس با محوریت دفاع از وزرای پیشنهادی،  پس از شنیدن نظرات مخالفان و موافقان کابینه پیشنهادی پشت تریبون قرار گرفت و اظهاراتش را با خواندن شعری آغاز کرد و گفت: هر کس به طریقی دل ما می‌شکند/بیگانه جدا،دوست جدا/ بیگانه اگرمی‌شکند غمی نیست، از دوست بپرسید که چرا دل ما می‌شکند.

وی گفت: در دوره‌ای که فرصت حضور در هر مسئولیتی داشتم به دنبال این نبودم که بهانه دست بیگانگان بدهم که سوءاستفاده کنند. 

رئیس جمهور گفت: افزود: من به مردم و به شما قول می‌دهم. در زندگی هم چنین بودم که امکان ندارد حرفی بزنم و خلاف آن عمل کنم. من همیشه از بی‌عدالتی‌ها در هر حالتی انتقاد و از حق مردم و مذاهب و قومیت‌ها دفاع کردم. آن زمان که کسی جرئت نداشت این حرف‌ها را بزند من باور داشتم و حرف زدم.

پزشکیان گفت: آن موقع که کسی جرات حرف زدن از عدالت نداشت من حرف زدم. برای گفتگوهای انتخاباتی من را صدا زدند، من گفتم اصولی به نام حق و عدالت دارم و در این راستا می‌خواهم اصلاحات را انجام دهم. وقتی جامعه‌ای داشته باشیم که حق در آن گرفته شود بر هر مسلمانی واجب است که قیام‌ کند.

اهم اظهارات پزشکیان به شرح زیر است:

*بنده در همه صحبت ‌ها و باورهایم گفتم موظف هستیم حق و عدالت را در جامعه پیاده کنیم. همه شما بهتر از من می‌دانید در کشور مشکل داریم و راه برون رفت آن بسیج است.

*ما به بسیجی نیاز داریم که همه در آن باشند نه این‌که یک گروه و یک عده در آن باشند. ما موظفیم در مسیر سیاست‌های کلی حرکت کنیم و با هر سلیقه‌ای که داریم، باید پایبند به چشم‌انداز قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبری باشیم.

*برادری که می‌گوید اینها (افراد حاضر در لیست کابینه پیشنهادی) سلایق مختلفند، هر سابقه‌ای داشته باشند موقع اجرای قانون که نمی‌توانند اعمال سلیقه کنند. روز قیامت اجازه نمی‌دهند حرف بزنیم، سوال می‌پرسند و دست و پای ما جواب می‌دهند.

*خدا از آدم، نوح، پیامبر، عیسی و موسی پیمان گرفته است. از صداقت ما خواهند گفت. منافقانه رفتار نمی‌کنم و دروغ هم نخواهم گفت.

*۲۰ سال است قرار است در چشم‌انداز اول شویم اما چه شد؟ مدام دعوا کردیم. ما باید به آن پیمانی پایبند باشیم که رهبری انقلاب ترسیم کرده است. من را در این مسیر بیازمایید.

*دروغ نخواهم گفت و با کسی غیرمنصفانه برخورد نخواهم کرد. اگر به اصلاحات تاکید دارم به این دلیل است که حق و عدالت را پیگیری و اجرا کنم.

*کسانی که مدیریت می‌دانند، متوجهند حل مشکل نیاز به بسیج همه نیروها دارد نه این‌که دنبال منافع جناح و دسته خود باشیم. این مجلس است که باید این چارچوب و مسیر را مشخص کند.

*اگر در جامعه مشکل وجود دارد از لوایح و قوانینی است که مجلس مصوب کرده است‌. مقصر خود ما هستیم دنبال کسی نگردیم. ما باید در منطقه اول شویم و برای آن باید خودمان را اصلاح کنیم و تغییر رفتار و گفتار بدهیم.

*من اصلاً در فکر این‌که رئیس‌جمهور شوم نبودم. همان زمان هم من از همه محرومان کشور از سیستان و بلوچستان، کردستان و خوزستان و ...تا دیگر استان‌های محروم حمایت کردم.

*من در زندگی‌ام جز به محرومین فکر نکرده‌ام و جز برای محرومین کار نکردم. وقتی وزیر بودم به من گفتند بیا سهم بگیر در بیمارستان خصوصی کار کنیم گفتم من بیمارستان خصوصی نمی‌روم. گفتند بازنشسته شده چه کار می‌کنی؟ گفتم می‌روم باغبانی می‌کنم اما از مردم برای طبابت پول نمی‌گیرم و نگرفتم.

*نه مجوز مطب گرفتم و نه سهام دارم، من توان و علم و مهارتم را در استخدام این ملت گذاشتم. توان و علم خود را در اختیار این مردم گذاشتم.

*نمی‌گویم آدم خوبی هستم اما باید همان مسیری که شهدای ما پیمودند را ادامه دهیم. ما نیاز به وحدت داریم. از شما می‌خواهم به همه وزرای پیشنهادی رأی دهید. عقده‌ها و گلایه ها و مسائل گذشته را کنار بگذاریم و با جذب همه در این مسیری که رهبری انقلاب مشخص کرده است، حرکت کنیم. باید دست به دست هم بدهیم و این راه سخت را با هم ادامه دهیم.

*از شما می‌خواهم به همه عزیزانی که انتخاب کردیم با قدرت رای بدهید ما بسیج شویم و در مسیری که رهبری معظم مشخص کرده یکصدا در مقابل این تهاجم و تهدیدات بایستیم. 

*در همه مراحل انتخاب وزرا مشورت‌ها را انجام دادیم. حداقل در تمامی موارد مشورت‌ها را در سطح بالا انجام دادیم و بدون مشورت به اینجا نیامده‌ایم. ما برای ایران و برای این مملکت، آنچه را که به آن معتقد هستیم که رضایت مردم است را پیگیری می‌کنیم و نژاد و قبلیه و جناح برای ما مهم نیست.

*همه اعضای کابینه پیشنهادی افراد مشهوری هستند و لازم نیست یکی یکی اسم ببرم. این قاعده‌ای است که از قبل بوده و این پروتکل را از من بپذیرید که زیاد از این پروتکل‌ها بلد نیستم؛ دلم می‌خواهد همانی باشم که بودم.

*دوست ندارم تغییری در رفتار و زندگی‌ام ایجاد شود؛ نمی‌خواهم خودم را بالاتر از کسی بدانم؛ من هم مثل شما هستم برادر و دوست شما.

*باید دست به دست هم بدهیم تا کار درست شود و این عزیزانی که الان در مقابل شما هستند را به عنوان دوست بپذیرید و کمک کنید.

*کمک کنید همه این عزیزان رأی بیاورند؛ به آنهایی که گیر می‌دهید، بیشتر کمک کنید؛ من این افراد را بیشتر از شما می‌شناسم؛ اگر همین الان اتفاقی بیفتد، همین افراد در خط مقدمند.

*مطمئن باشید از دفاع از کشور و نظام و رهبری کوتاه نخواهند آمد؛ ما را نظارت و کمک کنید؛ همه مردم کمک کنند تا ایران را به وضعیتی برسانیم که لیاقت ماست؛ وضعیت کنونی لیاقت ما نیست.


کد مطلب: 221497

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221497/پزشکیان-منافقانه-رفتار-نمی-کنم-دروغ-هم-نخواهم-گفت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir