کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افشاگری درباره تشکیل ستاد برای رأی نیاوردن کل کابینه پزشکیان

27 مرداد 1403 ساعت 17:00

نماینده تهران در مجلس، در صحن علنی مجلس اظهار داشت: یک ستاد موازی تشکیل شده برای اینکه اجازه ندهند کلیات کابینه موفق شود، این ستاد دنبال پست و مقام و وزارت بودند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ در جلسه نوبت صبح و بعد از ظهر نمایندگان از فرصت ۱۵۰ دقیقه‌ای خود به عنوان مخالف و موافق استفاده کردند اما رئیس جمهور از فرصت دو ساعت و نیم خود استفاده نکرد و حدود یک ساعت از زمان او باقی ماند. براین اساس طبق درخواست دولت فرصت رئیس جمهور در اختیار نمایندگان مدافع قرار گرفت؛ احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت طبق نامه دولت تعدادی از نمایندگان از فرصت رئیس جمهور استفاده می‌کنند.

علیرضا سلیمی، نماینده مردم تهران که از قضا از مخالفان پزشکیان در ایام تبلیغات انتخاباتی بود، در صحن علنی مجلس، به عنوان موافق کابینه پشت تریبون رفت و اظهار داشت: مسعود پزشکیان تحت تأثیر و فشار سهم‌خواهان قرار نگرفت و کابینه‌ای را در راستای وفاق ملی به مجلس معرفی کرد.

اهم اظهارات سلیمی به شرح زیر است:

*ما باید صبر کنیم و ابتدا صحبت‌های وزرای پیشنهادی را بشنویم و بعد تصمیم گیری کنیم. حتماً شاخص‌های مدنظر مقام معظم رهبری در بررسی وزرای پیشنهادی مورد توجه ما قرار خواهد گرفت.

*بحث شایسته سالاری مسئله‌ای بسیار مهم است و این موضوع را باید در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی لحاظ کنیم.

*رئیس جمهور گفته است که من می‌توانم با این کابینه به شعارهای خود جامه عمل بپوشانم. هماهنگی با کلیات برنامه‌های دولت به معنای هماهنگی با همه وزرای پیشنهادی نیست و در نهایت نمایندگان باید تصمیم گیری کنند. 

*امیدوارم که هرچه سریع‌تر کابینه دولت چهاردهم مستقر شود و کار خود را آغاز کند.

*من دیدم که یک ستاد موازی تشکیل شده تا اجازه ندهد کلیات کابینه موفق شود ستاد موازی کسانی هستند که در پشت صحنه به دنبال مقام بوده که بعضا با برخی از نمایندگان تماس گرفتند که به فلان وزیر رای ندهید چون آنها در رده دوم و سوم گزینه‌های پیشنهادی هستند.

روح الامینی: وعده صادق آقای پزشکیان در مناظره‌ها امروز محقق شده است

عبدالحسین روح‌الامینی، نماینده مردم تهران و موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم، نیز پس از علیرضا سلیمی، در صحن علنی مجلس اظهار داشت: وعده صادق پزشکیان در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی، امروز محقق شد و وی تشکیل دولت وفاق ملی را عملیاتی کرد.

وی بیان کرد: وی آغازی نو را در مشی سیاسی عملاً اجرایی کرد و به صراحت گفت که من دولت سوم کسی نیستم و به واقع دولت اول پزشکیان محقق شده است و ما باید این موضوع را قدر بدانیم و باید استمرار و تداوم پیدا کند.

اهم اظهارات روح الامینی به شرح زیر است:

*در وزارتخانه‌ها، استان‌ها و در نقاط مختلف کشور نباید قطارها و اتوبوس‌ها راه بیافتد و عده‌ای را ببرند و عده‌ای را بیاورند و نباید شاهد انتصابات و تغییرات این چنینی باشیم. مسئله اصلی ما باید سیاست‌های مقام معظم رهبری و برنامه هفتم توسعه باشد.

*۱۷ صفحه از برنامه دولت چهاردهم در سیستم نمایندگان بارگذاری شده است و اولویت‌های دولت آمده است. عزم پزشکیان جزم است که تغییر به نفع مردم و تحول به نفع مردم را آغاز کند.

*این چه جفایی است که می‌گویند پزشکان برنامه‌ای ندارد. بند به بند برنامه‌های وی قابل تحقق است و ما باید با وی همکاری کنیم.

*۱۹ وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شده که رئیس جمهور در حوزه بهداشت و درمان تخصص لازم را دارد و باید به ویژه در این حوزه به وی اعتماد کنیم. همچنین وی فردی متخصص را برای وزارت راه و شهرسازی معرفی کرده است که همه مدارج را طی کرده و آسانسوری بالا نیامده است.


کد مطلب: 221495

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221495/افشاگری-درباره-تشکیل-ستاد-رأی-نیاوردن-کل-کابینه-پزشکیان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir