کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست ویژه از مجلس درباره کابینه پیشنهادی پزشکیان

27 مرداد 1403 ساعت 11:00

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: از نمایندگان درخواست دارم به کل کابینه رأی قاطع دهند و در آغاز کار به آقای پزشکیان کمک کنند.


اسماعیل دوستی، با اشاره به معرفی اعضای کابینه دولت چهاردهم توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی گفت: آقای پزشکیان وابسته به هیچ گروه و جناحی نیست. او رئیسِ جمهور، مردم است و از زمانی که برای انتخابات چهاردهم نامزد شد، شعار وفاق ملی داد.

بنابر گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: پزشکیان هم در مناظرات و هم در برنامه‌های انتخاباتی گفت که تا مشکلات داخلی حل نشود، نمی‌توانیم به اهداف انقلاب اسلامی برسیم؛ لذا من اول باید وفاق ملی ایجاد کنم. یعنی رئیس‌جمهور همه جناح‌ها، همه گروه‌ها و مردم باشم. بنابراین کابینه‌ای که توسط رئیس‌جمهر معرفی شده، به معنای همان وفاق ملی است.

استاندار اسبق کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه رئیس‌جمهور پس از مطالعه، کابینه خود را به مجلس معرفی کرده است، افزود: امروز مجلس باید براساس یک رویکرد وفاق ملی رأی دهد، نه جناحی. مجلس سوابق وزرا را بررسی و با آنها گفت‌وگو و برنامه آنان را دریافت کند و حتی آنها را به اجرای برنامه متعهد کند.

دوستی با بیان اینکه مجلس امروز با یک اقدام تاریخی، تحت عنوان وفاق ملی با رئیس‌جمهور همراه شود و به کابینه رأی دهد، اظهار کرد: از انتقادهای مطرح شد استقبال می‌کنیم، چراکه این یک اقدام بسیار بزرگی در جمهوری اسلامی است که همه شخص دوم مملکت را نقد می‌کنند و به او تذکر می‌دهند که دقت کند، زیرا ممکن است نتواند شعارهایی که داده است را عملیاتی کند. رئیس جمهور هم از این دلسوزی تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه باید همه گروه‌ها، جناح‌ها و شخصیت‌ها، از آقای پزشکیان حمایت کنند، گفت: تشکیک و تردید در آغاز کار رئیس جمهور ایجاد نکنیم. از کابینه او حمایت کنیم. بعد از رأی مجلس به آنها کمک کنیم. مجلس باید به وزرایی که مورد اختلاف هستند هم رأی دهد و کمک کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: کسانی از تعدادی از وزرای پیشنهادی انتقاد می‌کنند، اما باید به آقای پزشکیان حق داد! شعار او وفاق ملی بود. البته وزرای پیشنهادیی هم که مورد انتقاد قرار می گیرند از تجربه گرانسنگی برخوردار هستند، لذا همه آنها شایستگی دارند و باید به آنان کمک کنیم و از مجلس هم می‌خواهیم با یک رویکرد حمایتی و تقویتی، همانطور که رهبری فرمودند از آقای پزشکیان حمایت کنند. از نمایندگان درخواست دارم به کل کابینه رأی قاطع دهند و در آغاز کار به آقای پزشکیان کمک کنند.

فعال سیاسی اصلاح طلب، استفاده پزشکیان از وزرای دولت شهید رئیسی را کار بسیار شایسته‌ای دانست و گفت: هر ۴ عضو کابینه دولت شهید رئیسی متخصص، متعهد و باتجربه هستند. هیچ کدام از وزرای اطلاعات در دولت‌های گذشته، پیش از وزارتشان کار اطلاعاتی نکرده بودند؛ اما آقای خطیب با تجربه‌تر از وزرای گذشته است. در این شرایطی که داریم، تغییر آقای خطیب به صلاح نبود. امروز دشمنان ما در کمین وزارت اطلاعات هستند و این ۴ عضو دولت شهید رئیسی انتخاب شده، بسیار کار شایسته‌ای است.


کد مطلب: 221469

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221469/درخواست-ویژه-مجلس-درباره-کابینه-پیشنهادی-پزشکیان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir