کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره افزایش موارد آبله میمون در اروپا؛ چین کنترل مرزی را افزایش داد

26 مرداد 1403 ساعت 12:00

در پی گزارش دولت سوئد مبنی بر شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه کشنده ام‌پاکس یا آبله میمون در این کشور که اولین مورد ابتلا در خارج از قاره آفریقا نیز محسوب می‌شود، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که احتمال دارد به زودی «موارد وارداتی» بیشتری از این ویروس در اروپا شناسایی شود.


یورونیوز نوشت: 

نوع مسری‌تر و خطرناک‌تر بیماری آبله میمون یا ام‌پاکس (MPox) با نام «Clade I» مشهور است و کارشناسان این سازمان می‌گویند که در حال نظارت دقیق وضعیت گسترش آن هستند.
 
سازمان جهانی بهداشت که پیش از این در روز چهارشنبه سطح هشدار بین‌المللی خود در مواجهه با افزایش مجدد موارد ابتلا به این ویروس در قاره آفریقا را به بالاترین سطح افزایش داده بود، در بیانیه جدیدش اعلام کرد: «احتمالاً در روزها و هفته‌های آینده، موارد وارداتی بیشتری از "کلاد۱" در اروپا ثبت خواهد شد.»
 
همزمان مقامات بهداشتی چین روز جمعه از افزایش نظارت بر موارد مشکوک و کنترل مرزهای خود برای جلوگیری از ورود این بیماری به کشورشان خبر دادند. این کنترل شامل اشیا و همچنین افرادی می شود که گمان می رود از مکان های مشکوک عازم چین شده اند.
 
بر اساس داده‌های منتشر شده هفته گذشته توسط آژانس بهداشت اتحادیه آفریقا (Africa CDC) از ژانویه ۲۰۲۲ میلادی در مجموع ۳۸ هزار و ۴۶۵ مورد ابتلا به این بیماری در ۱۶ کشور آفریقایی به ثبت رسیده و منجر به مرگ ۱۴۵۶ نفر شده است.
 
به گفته این آژانس، در سال ۲۰۲۴ میلادی موارد ابتلا به این بیماری در کشورهای آفریقایی نسبت به سال قبل از آن ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.
 
ساموئل-راجر کامبا، وزیر بهداشت کنگو نیز روز پنج‌شنبه گفت که بر اساس آخرین گزارش اپیدمیولوژیک، جمهوری دموکراتیک کنگو «از ابتدای سال جاری، تعداد ۱۵ هزار و ۶۶۴ مورد احتمالی ابتلا و ۵۴۸ مورد مرگ را ثبت کرده است».
 
سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده است که نباید به دلیل شیوع این ویروس، به مسافران یا کشورها «انگ بزنیم» و در بیانیه خود اعلام کرد که «تنها با همکاری، به اشتراک گذاری داده‌ها و انجام اقدامات بهداشتی لازم می‌توان شیوع این ویروس را کنترل کرد».


کد مطلب: 221413

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221413/هشدار-سازمان-جهانی-بهداشت-درباره-افزایش-موارد-آبله-میمون-اروپا-چین-کنترل-مرزی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir