کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش نسبی دمای هوا در مناطق نیمه شمالی کشور/ احتمال رگبار و وزش باد در برخی مناطق

26 مرداد 1403 ساعت 9:20

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی استان‌های مختلف را تشریح کرد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ،صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور، اظهار کرد: امروز (۲۶ مردادماه) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه و ارتفاعات رشته کوه البرز، شنبه (۲۷ مردادماه) در برخی مناطق شمال شرق، شمال غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه (۲۸ مردادماه) در شمال غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دوشنبه و سه‌شنبه (۲۹ و ۳۰ مردادماه) در برخی مناطق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش پراکنده رخ می‌دهد، افزود: طی پنج روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و ارتفاعات هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و شرق و جنوب شرق فارس افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک مورد انتظار است.

به گفته رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، طی پنج روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه از امروز تا یکشنبه در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما انتظار می‌رود، اعلام کرد که طی سه روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز، جمعه و شنبه دریای خزر، شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج است.

وی درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ مردادماه) کمی ابری گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای ۲۳ و ۳۵ درجه سانتیگراد و برای یکشنبه (۲۸ مردادماه) کمی ابری گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۱۲ و ۱۰ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.


کد مطلب: 221405

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221405/کاهش-نسبی-دمای-هوا-مناطق-نیمه-شمالی-کشور-احتمال-رگبار-وزش-باد-برخی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir