کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فصل جدید فوتبال ایران از امروز آغاز می‌شود

این شما و این آغاز لیگ برتر ایران؛ بفرمایید فوتبال!

25 مرداد 1403 ساعت 16:00

لیگ برتر بیست‌وچهارم از امروز (پنجشنبه) با 3 مسابقه رسما آغاز خواهد شد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرآنلاین ،المپیک،مسابقات جهانی مدال و افتخار؛همه این ها هیجان خاص خودش را دارد اما فوتبالی ها همیشه یک جمله معروف دارند که می گویند:«فوتبال یک چیز دیگر است.»

میلیون ها بیننده پای گیرنده های تلویزیون؛خیلی ها در ورزشگاه و خیلی ها البته مسرور از پیروزی ها بالای ابرها.فقط در فوتبال است که خبر می رسد یک انسان؛چون تیمش نبرده،چون بازیکن مورد علاقه اش به تیم دیگری رفته او هم تاب نیاورده و از این دنیا رفته!

یا به قول مرحوم حمیدرضا صدر:« چطور ما به هنر و علی‌الخصوص فوتبال برای فرار از سختی‌های زندگی‌مون پناه می‌بریم؟»

خیلی ها می پرسند در این اوضاع بد اقتصادی،در شرایطی که همه دنبال لقمه ای نان هستند تا شکم های شان را سیر کنند،یا دربه در دنبال اجاره خانه،پرداخت وام،دست و پنجه کردن با بیماری و ...هستند فوتبال با ه چه کارمان می آید؟اما باز هم دکتر صدر نگاه متفاوتی دارد و این جنون را به خوبی تشبیه می کند:«مگر در اروپا بحران اقتصادی نبوده و نیست؟یا در خیلی از کشورهای آسیایی؟!آنها در همه آن بحران ها چطور به هنر،به موسیقی،به ورزش و فوتبال پناه بردند؟در همه این دوران ها یک لحظه هایی وجود دارد،فوتبال ما را از واقعیت جدا نمی کند،همه ما عقل سلیم داریم و واقع بین هستیم اما در فوتبال،طی یک لحظه اتفاق هایی می افتد که برای لحظاتی سر از آب بیرون در می آوریم و کمی نفس می کشیم.»

فوتبالی ها می دانند اطرافشان چه می گذرد  و به همه چیز اشراف دارند.فوتبال برای نتیجه نیست و این نتیجه ها فقط عدد هستند،دویدن و تلاش کردن یک بعد فیزیکی دارد که آن هم مهم نیست،مهم ارتباط و عشقی است که فوتبالی ها از پیروزی ها و شکست ها می گیرند و مهم این است که فوتبالی ه در کنار یکدیگر هستند.

در میان روزهای پریده‌رنگ اما پرتوهای باریک نور هم وجود دارد؛ مثلتابشِ عشق. وقتی تنها چند قدم با خفتندر آغوش استیصال و ناامیدی فاصله داری، همه‌چیز بی‌معنا می‌شود جز دوست داشتن و این را فوتبالی ها بهتر می فهمند!

امروز سرآغاز لیگی دیگر از فوتبال ایران است.بیست و چهارمین دوره آن؛شاید برای ما که از المپیکی درخشان بیرون آمده ایم و با کلی مدال طلا و نقره کیف کرده ایم؛شاید این آغاز مثل همان عقیده خیلی ها باشد:«حالا که چه؟اصلا لیگ ایران دیدن دارد؟»شاید برای ما،امثال ما و خیلی ها نه! اما دارد؛زندگی خیلی ها درگیر آن است؛خیلی ها برای آغازش لحظه شماری می کنند و خیلی ها دارند دوباره سنگ فلان تیم و فلان بازیکن را به سینه می زنند و در ظل گرما مقابل باشگاه،مقابل فدراسیون و مقابل وزارت ورزش تجمع می کنند تا بجنگند و حق مدیران و بازیکنان را در روزهای نداری خودشان بگیرند؛این شما و این آغاز لیگ برتر ایران؛بفرمایید فوتبال!

پرسپولیس تهران - ذوب‌آهن اصفهان؛ پنج‌شنبه ساعت 19:30

نخستین بازی فصل جدید لیگ برتر امروز بین پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی و ذوب‌آهن، یکی از تیم‌های خوب فصل گذشته برگزار خواهد شد. این دیدار باید به میزبانی پرسپولیس در شهر تهران برگزار می‌شد ولی آماده نشدن ورزشگاه آزادی و مشکلات وزرشگاه تختی باعث شد سرخ‌ها مجبور شوند نخستین بازی خانگی فصل خود را در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برگزار کنند. پرسپولیس نسبت به فصل گذشته با تغییراتی زیادی مواجه شده و خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی را به جای اوسمار ویرا روی نیمکت خود می‌بیند. سرخپوشان به جز نیمکت، در ترکیب اصلی خود هم تغیرات زیادی داشته‌اند و 4 بازیکن کلیدی فصل گذشته این تیم یعنی علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن و مهدی ترابی دیگر در این تیم حضور ندارند. نگاه هواداران پرسپولیس در بازی امروز به ساق‌های خریدهای جدید این تیم است و آن‌ها امیدوارند که جای خالی نفرات جداشده احساس نشود.

در طرف مقابل ذوب‌آهن هم گرچه سرمربی فصل قبل خود، محمد ربیعی را حفظ کرده ولی بدون 2 ستاره تاثیرگذارش پا به فصل جدید می‌گذارد. محمدجواد محمدی و محمدحسین اسلامی در نقل‌وانتقالات تابستانی راهی فولاد و استقلال شدند و باید دید نفرات دیگر می‌توانند جای آن‌ها را پر کنند یا خیر. ذوب‌آهن در مقطع پایانی فصل قبل نتایج خوبی گرفت و ربیعی قصد دارد فصل جدید را بهتر از سال گذشته شروع کند.


 

ملوان بندرانزلی - گل‌گهر سیرجان؛ پنج‌شنبه ساعت 19:45

دومین بازی امروز بین تیم‌های سابق و فعلی مهدی تارتار است. تارتار پس از عملکرد درخشان فصل گذشته با ملوان راهی سیرجان شد و جای مارینوس اوزونیدیس را گرفت. او به همراه خود مجید عیدی و آرمان اکوان را هم به گل‌گهر برد و حالا باید در انزلی مقابل تیم سابق خود قرار بگیرد. گل‌گهر 3 ستاره مهم فصل قبل خود یعنی سامان فلاح، روبرتو تورس و سعید سحرخیزان را از دست داد و با ترکیبی جدید وارد لیگ برتر شده است. 

ملوان پس از روزهای شیرین فصل قبل، در تابستان سعید دقیقی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد ولی او در نهایت تصمیم به جدایی گرفت و مازیار زارع دوباره هدایت قوهای سپید را بر عهده گرفت. انزلی‌چی‌ها به واسطه جذب بازیکنان سربازی چون رضا میرزایی، امید نورافکن، علیرضا جعفرپور و یونس اکبرپور ترکیب بسیار خوبی برای این فصل در اختیار دارند.

استقلال خوزستان - آلومینیوم اراک؛ پنج‌شنبه ساعت 20:30

آبی‌های خوزستان پس از اینکه در فصل گذشته به شکلی معجزه‌آسا در لیگ برتر ماندنی شدند، تغییرات زیادی روی نیمکت و درون زمین داشتند و قصد دارند امسال شرایط بهتری را تجربه کنند. پس از جدایی سیروس پورموسوی، استقلال خوزستان با میودراگ بوژوویچ صربستانی قرارداد بست و چند بازیکن خارجی هم به خدمت گرفت. تیوی بیفوما، دیمیتریوس چاتزیسایاس، کاینا نونس و مومل عبدالرضا 4 خارجی جدید استقلال خوزستان هستند که در کنار ساویو روبرتو و آسو رستم لیست خارجی این تیم را تشکیل می‌دهند.

یکی از معدود تیم‌هایی که تغییری روی نیمکت خود نداشته، آلومینیوم اراک است که همچنان با مجتبی حسینی ادامه می‌دهد. نماینده اراک البته چند بازیکن موثر خود مثل احمد گوهری، یونس اکبرپور، مهدی لیموچی و علیرضا نقی‌زاده را از دست داده و ورودی مطرحی هم نداشته است. به نظر می‌رسد مجتبی حسینی کار سختی برای تکرار عملکرد خوب فصل گذشته دارد.

سپاهان اصفهان - چادرملو اردکان؛ جمعه ساعت 19:15

قهرمان فصل گذشته جام حذفی پس از یک نقل‌وانتقالات پراتفاق و حذب از لیگ نخبگان، باید در نخستین بازی لیگ برتر به مصاف تیم تازه‌وارد چادرملو برود. سپاهان چند ستاره کلیدی خود مثل رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو را از دست داده و به جای آن پدیده‌های فصل گذشته را به خدمت گرفته است. طلایی‌پوشان برخلاف انتظار فصل را با ژوزه مورایس آغاز می‌کنند و سرمربی پرتغالی در سومین فصل حضورش به‌دنبال قهرمانی در لیگ برتر خواهد بود. در بازی فردا نگاه‌ها به عملکرد نفراتی چون جواد آقایی‌پور، مهدی لیموچی و صالح حردانی است که با سروصدای زیادی راهی سپاهان شده‌اند.

چادرملو که نخستین بازی خود در تاریخ لیگ برتر را برگزار می‌کند، با حفظ کادر فنی و نفرات کلیدی فصل قبل پا به مسابقات می‌گذارد. این تیم 3 بازیکن خارجی به نام‌های علاالدین الدالی، متئوس سانتوس سوارس و والاس آلمیدا را به‌خدمت گرفته و حساب ویژه‌ای روی آن‌ها باز کرده است.

مس رفسنجان - تراکتور تبریز؛ جمعه ساعت 19:15

2 تیم خبرساز تابستان در هفته اول به مصاف هم می‌روند. مس رفسنجان که به واسطه ماجراهای پرونده فساد در صدر اخبار قرار داشت، با سرمربی موفق فصل قبل خود یعنی محرم نویدکیا ادامه داده و تلاش کرده با جذب چند بازیکن به خوبی خود را آماده فصل جدید کند. البته مس 2 ستاره فصل قبل خود یعنی منتظر محمد و محمدمهدی محبی را از دست داده و کار سختی برای پر کردن جای آن‌ها دارد.

در طرف مقابل تراکتور که بمب‌های زیادی در نقل‌وانتقالات منفجر کرد برای قهرمانی وارد فصل جدید شده است. این تیم ستاره‌های زیادی را جذب کرده که در صدر آن‌ها 3 ستاره فصل قبل پرسپولیس قرار دارد. دراگان اسکوچیچ هم پس از برکناری از تیم ملی بار دیگر به فوتبال ایران برگشته و قصد دارد توانایی‌های خود را نشان بدهد. تراکتور صاحب یکی از کامل‌ترین ترکیب‌های لیگ برتر است و باید دید فصل را چگونه آغاز می‌کند.

هوادار تهران - خیبر خرم‌آباد؛ جمعه ساعت 19:30

آخرین تیمی که تکلیفش برای فصل جدید مشخص شد، هوادار تهران بود که سیدمهدی رحمتی را به جای مسعود شجاعی روی نیمکت خود می‌بیند. هوادار با تغییرات زیادی وارد لیگ برتر شده و چهره متفاوتی پیدا کرده است. این تیم خریدهای زیادی هم داشته و امیدوار است با حضور رحمتی بتواند در پایان فصل سهمیه خود در لیگ برتر را حفظ کند.

قهرمان فصل گذشته لیگ دسته یک یعنی خیبر فردا (جمعه) نخستین بازی خود در تاریخ لیگ برتر را برگزار خواهد کرد. خیبر مثل چادرملو، دیگر تیم تازه‌وارد تصمیم به حفظ سرمربی موفق خود یعنی رضا مهاجری گرفته ولی برخلاف تیم اردکانی خریدهای زیادی انجام داده است. این تیم 11 خرید داشته که اکثرا از تیم‌های لیگ برتری بود و 3 خارجی هم در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

شمس‌آذر قزوین - استقلال؛ جمعه ساعت 19:30

در میان 16 تیم لیگ برتری بدون شک بدترین فصل نقل‌وانتقالات متعلق به تیم شمس‌آذر بود که ضمن از دست دادن نفرات موثر خود، بازیکن خاصی هم جذب نکرد. شمس‌آذر قرار بود با مازیار زارع وارد مسابقات شود ولی این سرمربی به ملوان برگشت تا سعید دقیقی هم دوباره به قزوین برگردد. او کار بسیار سخت‌تری نسبت به فصل قبل دارد و اگر بتواند شمس‌آذر را در لیگ نگه دارد، کار بزرگی کرده است.

استقلال برخلاف شمس‌آذر یکی از بهترین تیم‌های فصل نقل‌وانتقالات بود و حالا ترکیبی پرستاره در اختیار جواد نکونام است. آبی‌های پایتخت ستاره‌های خود را نگه داشتند و بازیکنان مطرحی مثل رامین رضاییان، محمدحسین اسلامی،گائل کاکوتا و دیده اندونگ را هم جذب کردند. با توجه ترکیب تیم‌ها، روی کاغذ استقلال مدعی جدی قهرمانی است.


 

نساجی مازندران - فولاد خوزستان؛ جمعه ساعت 19:30

آخرین بازی هفته اول تکرار یکی از دیدارهای هفته سی‌ام فصل قبل است. نساجی که فصل قبل با ساکت الهامی در لیگ برتر ماندگار شد، این فصل هم با هدایت او وارد مسابقات شده است. این تیم بازیکنان خوبی جذب کرده ولی مهم‌ترین ستاره‌اش یعنی محمدرضا آزادی را از دست داده و نفرات جدید باید خای خالی او را پر کنند.

فولاد اما پس از یک فصل فاجعه‌بار، با تغییراتی گسترده وارد لیگ بیست‌وچهارم می‌شود. یحیی گل‌محمدی هدایت فولاد را بر عهده گرفته و تلاش کرده با جذب بازیکنان جدید تیمش را متحول کند. فولاد یکی از تیم‌هایی است که بیشترین تغییر را نسبت به فصل قبل داشته و باید دید گل‌محمدی در نخستین تجربه‌اش بعد از پرسپولیس چه خواهد کرد.


کد مطلب: 221382

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221382/این-آغاز-لیگ-برتر-ایران-بفرمایید-فوتبال

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir