کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار پلیس به زائران اربعین

23 مرداد 1403 ساعت 12:00

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در مرز مهران ۲۷۹ هزار تردد ثبت شده و این مرز پرترددترین پایانه مرزی اربعین در کشور است.


 رئیس پلیس راهور فراجا از تردد ۵۵۰ هزار نفری زائران اربعین از مرزهای زمینی و جاده‌ای خبر داد و توصیه‌ها و هشدارهایی را نیز برای پیشگیری از تصادفات ارائه کرد.

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز طرح ترافیکی ویژه اربعین در کشور گفت: در روزهای اخیر شاهد موج خروج گسترده زائران از مرزهای زمینی هستیم، به طوری‌که برابر آمارهای ما تا پایان شب گذشته حدود ۵۵۰ هزار زائر از طریق مرزهای زمینی وارد خاک کشور عراق شده‌اند، که از این آمار بیشترین حجم تردد مربوط به مرز مهران با سهمی ۵۳ درصدی بوده است. 

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه آمارها نشان‌دهنده افزایش چشمگیر تردد زائران در مقایسه با سال‌های گذشته است، گفت: در مرز مهران ۲۷۹ هزار تردد ثبت شده و این مرز پرترددترین پایانه مرزی اربعین در کشور است.

وی از زائران خواست که در صورت امکان و به منظور کاهش بار ترافیکی از سایر مرزهای زمینی مانند خسروی، باشماق و تمرچین بر سفر به عتبات تردد کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین با بیان اینکه این‌بار استثنائا از مردم می‌خواهیم که برای سفر اربعین از خودروی شخصی خود استفاده کنند، گفت: زیرساخت‌های لازم برای پارک خودرو و تامین امنیت خودروها در پارکینگ‌ها اتخاذ شده است. اما لازم است که زائران نیز رعایت یکسری نکات را مدنظر قرار دهند، از جمله اینکه حتما زمان سفر خود را مدیریت کنند. پرهیز از رانندگی‌های طولانی مدت نیز نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، تاکید پلیس این است که به ازای هر دو ساعت رانندگی، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت از سوی راننده انجام شود.

حسینی اضافه کرد: پرهیز از رانندگی با سرعت غیرمجاز باید مورد تاکید رانندگان باشد. علاوه بر سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تردد از شانه خاکی، تجاوز به چپ و ... نیز جزو خط قرمزهای ترافیکی پلیس راهور است، لذا لازم است که رانندگان از ارتکاب آن پرهیز کنند.

وی همچنین به زائران توصیه کرد که از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کرده و اگر به دلیل گرمای هوا، ساعات آغازین روز یا ساعات پایانی شب را برای سفر جاده‌ای انتخاب کرده‌اند، حتما دقت کافی داشته و از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا ماموران پلیس راهور با تمام توان در محورهای مواصلاتی و پایانه‌های مرزی حضور دارند تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری و به زائران عزیز خدمت‌رسانی کنند.

وی با اعلام دو شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ از زائران خواست که برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور و به خصوص محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین با این شماره‌ها تماس بگیرند.


کد مطلب: 221244

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221244/هشدار-پلیس-زائران-اربعین

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir