کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای پزشکیان! آن مرد خوزستانی که پدر پیرش را به دوش کشید یادتان هست؟

23 مرداد 1403 ساعت 9:45

برخی از کاربران خبرآنلاین، معتقدند که کابینه پیشنهادی پزشکیان باعث پشیمانی آنها از مشارکت در انتخابات شده و برخی دیگر نیز معتقدند که باید کمی بیشتر به وزیران پیشنهادی مهلت داد و در آینده آنهارا مقایسه کرد.


صبح روز یکشنبه ۲۱ مردادماه، مسعود پزشکیان با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، از فهرست ۱۹ وزیر پیشنهادی خود برای دولت چهاردهم رونمایی کرد.

اما رونمایی از این لیست، واکنش های بسیاری را به همراه داشته است، آنچنان که طیفی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای، به این گزینش، واکنش مثبت و منفی داشته‌اند.

در این میان، خبرگزاری خبرآنلاین با انتشار یک نظرسنجی با عنوان «شما نظر بدهید / کابینه پیشنهادی پزشکیان انتظارات شما را برآورده کرد؟» نظرات کاربران محترم خود را درباره این اتفاق جویا شد.

خیلی به مذاق مان خوش نمی‌آید، اما مهلت می‌دهیم

نگاهی به نظرات کاربران نشان می دهد که طیفی از کاربران خبرآنلاین، خواستار این هستند که به کابینه پیشنهادی پزشکیان، فرصت داده شود و پس از اینکه این کابینه نتوانست از پس تعهداتش بر بیاید، آن را مورد سرزنش قرار دهند، آنچنان که کاربری نوشته است: «دولتی که هنوز کارشو شروع نکرده چطوری میشه بهش نمره داد؟!!.ارزیابی دولت با معیارهایی مثل سن و سال وزیران پیشنهادی یا تیپ و قیافه شون بی معنیه.دولت منتخب باید اختیارات داشته باشه و بتونه تصمیمات کلان بگیره و اجرا کنه و پاسخگو تصمیماتش هم باشه.اینکه این اختیارات به دولتها تو کشور ما داده میشه یا نه میشه در موردش خیلی صحبت کرد.»

کاربر دیگری به نام امیر نوشته است: «همینکه هیچکدام از گروه های سیاسی کاملا راضی نیستند نشانۀ خوبی است. امیدوارم در عمل هم این گروه ها ناراضی و عموم مردم راضی باشند. این توییت گذاشتن ها و سر و صداهای این قدرت طلب ها از هر دو طرف دیگه هیچ اهمیتی واسه مردم نداره. اگه آقای پزشکیان بتونه شرایط زندگی و حس اعتماد اجتماعی مردم رو به شرایط عادی برگردونه مردم میان پشتش حالا اصلاح طلب و اصولگرا مخالف یا موافق باشند.»

همچنین کاربر دیگری به نام محمد رضا نیز نوشته است: «چه قدر از ما مردم شناخت داریم از همدیگر که از کابینه فعلی شناخت کامل یا نسبی داشته باشیم وضعیت کشور به گونه ایست که باید از این حالت خارج و روند طبیعی را طی کند به نظر می آید باید زمان داد حدود ۶ ماه و بعد که این افراد وارد گود شدند ببینیم چند مرده حلاجند اکنون موضع گیری مان احساسی است.»

کاربر دیگری به نام علی نوشته است: «از اینکه منفعت طلبان و اصول گرایان جیغ بنفش می کشند خوب هست. ولی باید منتظر شد و دید چگونه کار می‌کنند و حاکمیت چقدر دردسر براشون درست میکند.»

حتی کاربر دیگری معتقد است: «خیلی از نظرات دوستان تحت تاثیر جناح های سیاسی زده میشه. من به شخصه ذهنم رو از این افراد پاک میکنم و اعتقاد دارم خود آقای پزشکیان باید پاسخگوی دولت باشه حالا وزیر هرکی میخواد باشه. درضمن یک وزیر به تنهایی که نمیتونه مملکت رو آباد یا ویران کنه فقط دوستان عزیر چیزی که من تو این ۲۵ سال فهمیدم اینه که خیلی از این حرفهایی که سران چپ و راست میزنن رو جدی نگیرین. اینها بیشتر جوش سمت ندادن به دوستاشون رو میزنن وگرنه که تمام سیاسیون چپ و راست نتیجه کاراشون جلوی چشم همه هست و واسشون پست و مقام مهمه. به قول شاعر مقصود توئی کعبه و بتخانه بهانست. البته نمیگم هر آدمی به درد وزارت میخوره ولی این هم درنظر بگیرید شاید آدمی که شما دوست داشتین باشه نهادهای امنیتی صلاحیتش رو تائید نکردن.»

خواهان تغییر بودیم اما...

همچنین برخی از کاربران نیز از این گزینش برای کابینه دولت چهاردهم رضایت نداشته و ابراز ناامیدی کرده‌اند و ادامه مسیر دولت چهاردهم همراه با این کابینه را بی ثمر دانسته‌اند. آنچنان که کاربری نوشته است: «مردم خواهان تغیر هستند نیمی از جمعیت رای نداند چون به این نتیجه رسیده اندکه تغیری حاصل نمی شه اکثرا آن نیم دیگر هم که به دکتر پزشکیان رای دادند از تفکرات امثال جلیلی که باعث این هرج و مرج و ویرانی شده بی زار هستند و متاسفانه مجلس الان هم همان تفکر را دارد که هیج آینده ی روشنی برای فرزندانمان ترسیم نمی کنند من که امیدی به بهبود جامعه ندارم.»

یا کاربر دیگری که معتقد است: «بعد از انتخاب معاون اولش معلوم بود که کابینه این میشه امید هر کسی رای داد از بین رفت و این دولت بهتر از دولت رییسی نخواهد بود.» کاربر دیگری با ابراز ناامیدی، نوشته است: «هیچ نمادی از هیچ یک از شعارهای دوران انتخابات توشون نمیبینم نه جوانگرایی. نه ملی گرایی. نه قومیت گرایی. ونه هیچ هیچ هیچ.»

همچنین کاربر دیگری با ابراز ناراحتی از پیشنهاد این کابینه، نوشته است: «وعده هایش عملی نشد. اهل سنت نیست. جوون نیستن. خیلی تکراری ان. تغییر مدنظر رای دهنده ها محقق نشد. حس بدیه. از همه بدتر پزشکیان اصلا پیداش نیست. یه کنفرانسی چیزی.»

یا کاربر دیگری که تاکید داشته: «اصلاً کابینه خوبی نیست و هیچ نوع کارکردی در مقابل این ابر بحران ها و مطالبات مردم ایران در حوزه های مختلف نداره، برای من به شدت نا امید کننده بود.»

آن پیرمرد خوزستانی بر دوش پسرش را یادتان هست؟

نگاهی بر نظرات کاربران نشان می دهد که به غیر از دو طیف موافق و مخالف، طیف دیگری نیز به چشم می‌خورد که این دسته سوم، شامل افرادی می‌شود که علاوه بر اینکه مخالف این کابینه پیشنهادی هستند، از رأی دادن خود در انتخابات، به هوای ایجاد تغییری مشهود، پشیمان هستند و ابراز ندامت می‌کنند.

در همین راستا، کاربری نوشته است: «طلوع ناامیدی دوباره در ملت به خصوص آنهایی که به پزشکیان رای دادند! مانند خودم! ایشان به ۵۰ درصد حرف و قول خودشان از همین ابتدا پایبند نبود! کابینه و معاونین پیر که بعضا کارنامه قبلیشان مشخص و ضعیف بود! یا مثلا فردی با تحصیلات حوزوی و حقوق خوانده برای عتف چه آشنایی با علون پایه و صنعت و کارآفرینی و آزمایشگاه دارد؟!»

یا کاربر دیگری که معتقد است: «از رای دادن به پزشکیان پشیمانم بدترین انتخاب داشتند می گویند از فیلتر مجلس بیسواد سخت است گذشتن آقا قبول تو انتخاب از افراد دانشگاهی و فاخر بدون پیشینه سیاسی انتخاب می کردید تمام دنیا در مقابل علم و عالم ( دانشگاهی ) تسیلم می شوند مجلس هم تسلیم می شد.»

اما کاربر دیگری نیز نوشته است: «از صبح سر درد گرفتم. به وحدانیت خدا شبها تا سه صبح بیدار ماندم و افراد ناراضی را قانع کردم به پزشکیان رای بدن.اسامی کابینه ناامید کننده محض بودند.وجود یک وزیر کشور نظامی ، وجود افرادی با کارنامه ضعیف از دولت قبلی رییسی، در کنار ناامید کردن اقوام و کوتاه اومدن در مقابل لایه سخت قدرت یک پیام بیشتر نداشت و اون اینکه هیچ امیدی به تغییر نیست.»

و اما در آخر کاربر دیگری با یادآوری خاطره‌ای از روز انتخابات، نوشته است: «می دونید ماها تهران نشین ها مهم نیستیم ولی وقتی فهرست کابینه را دیدم صدا و اندام آن مرد خوزستانی که پدر پیرش را به دوش کشید برد رای داد تا ایران تغییر کند دائم در گوشم زنگ می زند... امیدوارم این کابینه بتونه به امثال این بزرگمردهای ایران که سالهاست که کمرشون زیر بی تدبیری ها خم شده خدمت کنه.»


کد مطلب: 221235

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221235/آقای-پزشکیان-مرد-خوزستانی-پدر-پیرش-دوش-کشید-یادتان-هست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir