کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأکید فرمانده ارشد نظامی بر نقش پدافند هوایی در تولید و افزایش توان موشکی و تجهیزات پدافندی

22 مرداد 1403 ساعت 12:00

امیر سرتیپ خوش قلب گفت: تشکیل پدافند هوایی مستقل باعث تولید و افزایش توان موشکی و تجهیزات پدافندی در ابعاد دفاع هوایی و موجب تقویت توان نیروی رزم پدافند هوایی شده است.


امیرسرتیپ محمد یوسفی خوش قلب در جمع کارکنان گروه پدافندهوایی قم به سیر تاریخی رشد این نیرو در کشور پرداخت و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پدافند هوایی اتفاقات شگرفی رخ داد و پدافند هوایی با تغییر در تاکتیک و راهبرد، به یک نیروی چند وجهی تبدیل شد که از یک طرف از کیان کشور و از طرف دیگر از اماکن حساس و حیاتی و مهم کشور دفاع می‌کرد نیرویی که باید تلاش می‌کرد تا چتر دفاعی مطمئنی را برای نیروهای عمل کننده در جبهه‌ها و صحنه‎ های رزم ایجاد می‌کرد.

وی با اشاره به مستقل شدن پدافند هوایی به عنوان یک نیرو با فرمان رهبر معظم انقلاب در سال۱۳۸۷ خاطرنشان کرد: تشکیل پدافند هوایی مستقل باعث تولید و افزایش توان موشکی و تجهیزات پدافندی در ابعاد دفاع هوایی و موجب تقویت توان نیروی رزم پدافند هوایی شده است.

وی با اشاره به تربیت نیروی انسانی چند تخصصه و چند مهارته در نیروی پدافندهوایی گفت: نیروی انسانی تبدیل به یک سرمایه انسانی شده است و ما امروز دانشگاه اختصاصی پدافند هوایی داریم و از تمامی علوم و تمامی ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنیم. امروز در دانشگاه ما علم تبدیل به دانش و در مراکز تخصصی ما دانش به تخصص و در مراکز فنی و عملیاتی ما تخصص به مهارت تبدیل می‌شود و امروز با افتخار نیروی انسانی ما یک نیروی انسانی متعهد، متخصص و ولایت‌مدار است.

در پایان با حضور امیر سرتیپ خوش قلب، استاندار قم و جمعی از فرماندهان و مسئولان این استان، از زحمات امیر سرتیپ دوم نعمت محسنی زرین تقدیر و طی حکمی سرهنگ جعفر کریمی به عنوان ارشد نظامی ارتش در استان قم و فرمانده گروه پدافندهوایی حضرت معصومه(س) معرفی و منصوب شد.


کد مطلب: 221187

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221187/تأکید-فرمانده-ارشد-نظامی-نقش-پدافند-هوایی-تولید-افزایش-توان-موشکی-تجهیزات-پدافندی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir