کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بایدن: ترامپ جدی می‌گوید که اگر ببازد حمام خون به‌پا خواهد شد

21 مرداد 1403 ساعت 22:40

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه برای جلوگیری از پیروزی «دونالد ترامپ» از رقابت‌های انتخابات ۲۰۲۴ خارج شده، گفت اگر ترامپ شکست بخورد، احتمالا تحویل قدرت به کاندیدای پیروز، مسالمت‌آمیز نخواهد بود.


به گزارش مردم سالاری آنلاین از ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین مصاحبه خود پس از کناره‌گیری از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور گفت رقابت‌ها را به این دلیل ترک کرده که به حزب دموکرات اجازه دهد با تمام توان خود با «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان مبارزه کند.

بایدن در گفت‌وگو با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت چند هفته پس از مناظره‌اش با ترامپ، که باعث نگرانی فزاینده‌ای در برخی از محافل دموکرات شده بود، تصمیم به کناره‌گیری گرفت، زیرا برخی از قانون‌گذاران دموکرات نگران بودند عملکرد بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری بر آرای آن‌ها در انتخابات کنگره تأثیر بگذارد.

او همچنین با بیان اینکه باقی ماندن در مقام رئیس‌جمهور را یک افتخار بزرگ می‌داند، تأکید کرد «مهم‌ترین تهدید علیه دموکراسی آمریکایی در حال حاضر احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات است» و دموکرات‌ها باید تمام توان خود را برای جلوگیری از تحقق این امر به کار گیرند.

بایدن که پس از عملکرد ضعیف در مناظرات و سخنرانی‌های انتخاباتی با درخواست هم‌حزبی‌های خود برای کناره‌گیری از رقابت‌ها مواجه شد، کناره‌گیری خود را به نجات دموکراسی آمریکایی گره زده است.

او گفت باور دارد در صورت پیروزی «کامالا هریس» معاون بایدن و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا، فرایند انتقال قدرت مسالمت‌آمیز نخواهد بود و ترامپ احتمالاً دوباره ایجاد تنش خواهد کرد.

بایدن گفت: «اگر ترامپ ببازد، هیچ اطمینانی (به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت) ندارم. او آنچه را که می‌گوید، واقعاً جدی می‌گوید. ما او را جدی نمی‌گیریم، اما او واقعاً جدی است. اینکه می‌گوید اگر ببازد حمام خون به پا خواهد شد، جدی است!»

بایدن همچنین نسبت به برقراری توافق آتش‌بس در غزه در دوره ریاست‌جمهوری خود ابراز امیدواری کرد و ضمن اشاره به تلاش‌های ادعایی خود و تیمش برای جلوگیری از گسترش مناقشه غزه به منطقه، هشدار داد خارج شدن اوضاع از کنترل و گسترش جنگ، ممکن است به سادگی اتفاق بیفتد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از چهره‌ای که کامالا هریس به‌عنوان معاون و همراه انتخاباتی خود انتخاب کرده تمجید کرد و گفت در چند دهه گذشته سوابق او را دنبال کرده و تایید می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به کسانی که با اشاره به کهولت سن وی، توانایی‌اش برای حضور در کارزار انخاباتی هریس و پایان دور نخست ریاست‌جمهوری خود را زیر سوال برده‌اند، گفت: «فقط می‌گویم بنشینید و نگاه کنید. راستش من در آن مناظره روز بسیار بدی داشتم، چون بیمار بودم، اما هیچ مشکل بزرگی ندارم.»

نحوه اظهارنظر بایدن به عنوان رئیس‌جمهور کنونی آمریکا درباره ترامپ که نامزد انتخابات است، به‌حدی تند و کم‌سابقه است که مجری برنامه از او پرسید: «آیا واقعاً فکر می‌کنید تا این حد خطر وجود دارد؟»

بایدن در پاسخ گفت: «باور کنید که شرایط همین‌قدر خطرناک است. اگر او در این انتخابات پیروز شود، بنشینید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. این یک خطر است. او برای امنیت آمریکا یک خطر جدی است.»

بایدن در این مصاحبه تأکید کرد که در صورت پیروزی ترامپ، گروه‌های نژادپرستی که به برتری نژادی سفیدپوستان اعتقاد دارند، قدرت خواهند گرفت، گروه‌هایی مانند «کلو کلاکس کلن».

او در این باره گفت: «هر بار که کلو کلاکس کلن درگیر شده‌اند، کلاه‌هایی پوشیده‌اند تا شناسایی نشوند؛ اما در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، آنها بدون کلاه از جنگل‌ها بیرون آمدند، چون می‌دانستند که یک هم‌پیمان دارند... آن‌ها می‌دانستند که در کاخ سفید یک هم‌پیمان دارند و او هم از آن‌ها حمایت کرد.»


کد مطلب: 221164

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221164/بایدن-ترامپ-جدی-می-گوید-اگر-ببازد-حمام-خون-به-پا-خواهد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir