کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیت‌کوین به خانواده ترامپ نفوذ کرد

21 مرداد 1403 ساعت 17:30

بازارهای جهانی روز گذشته آرامش نسبی را تجربه کردند. بیت‌کوین پس از افت به زیر 50 هزار دلار، در سطح 60 هزار دلار تثبیت شد، اما تحلیلگران درباره روند آینده آن نظرات متفاوتی دارند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ پس از سقوط ناگهانی بیت‌کوین به زیر ۵۰ هزار دلار در روز دوشنبه، نظرات متعددی در مورد آینده بازار از سوی تحلیلگران مطرح می‌شود. برخی این کاهش قیمت را نویدبخش افزایش دوباره قیمت بیت‌کوین می‌دانند. در حالی که برخی دیگر انتظار دارند که این کاهش قیمت، زمینه‌ساز سقوط‌های بعدی تا سطح ۴۰ هزار دلار باشد.

در این بین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد فعلی انتخابات آمریکا، به عنوان یک سرمایه‌گذار باتجربه، همچنان دیدگاه مثبت خود را نسبت به بیت‌کوین حفظ کرده است. دونالد ترامپ، همچنان به جذب انبوه رمزارزها ادامه می‌دهد و اکنون تلاش‌های او به یک موضوع خانوادگی تبدیل شده، زیرا فرزند او، دونالد ترامپ جونیور، برنامه‌های جدید خود را برای راه‌اندازی یک پلتفرم رمزارز غیرمتمرکز مالی (DeFi) با هدف رفع نابرابری در دسترسی بانکی اعلام کرد. این در حالی است که ترامپ در سال ۲۰۱۹ و در جریان انتخابات قبلی، رمزارزها را یک سرمایه نامطمئن دانسته بود.

در مقابل، بسیاری از پیشگامان و کارآفرینان صنعت دیجیتال ادعا کردند که اقدامات دولت بایدن، به معاونت هریس، یکی از خصمانه‌ترین اقدامات صورت گرفته علیه فناوری‌های دیجیتال بوده و وعده‌های هریس مبنی بر بازبینی در روابط دموکرات‌ها و بیت‌کوین یک دروغ بیشتر نیست. اخبار بازار طلا نیز نسبت به روزهای گذشته، حاوی پیام‌های خوش‌بینانه‌تری هستند. با کاهش شاخص دلار آمریکا برای سومین روز متوالی، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا نیز افزایش یابد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که کاهشی که اخیرا در قیمت طلا رخ داد، به دلیل نوساناتی بود که در کل بازار وجود داشته؛ با این حال تغییری در چشم‌انداز مثبت طلا رخ نداده است.

طبق نظرات ایوا مانتی، استراتژیست کامودیتی در موسسه ING، قیمت طلا در سه ماهه چهارم امسال به اوج خود خواهد رسید. زیرا سرمایه‌گذاران به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو واکنش نشان می‌دهند، در حالی که جریان‌های ورودی به صندوق‌های با پشتوانه طلا و خریدهای بانک مرکزی همچنان همراه با ریسک‌های ژئوپلیتیک‌ تقویت می‌شوند.

این کارشناس یادآور شد که طلا همراه با فروش جهانی در بازار سهام، در ابتدای هفته اخیر کاهش یافت که یکی از علت‌های آن ترس از رکود آمریکا بود. معمولا در شرایطی که بازار سهام با افت قیمت مواجه است، سرمایه‌گذاران به دارایی‌های کم‌ریسکی مانند طلا پناه می‌آورند. اما این‌بار، سرمایه‌گذاران مجبور شدند که برای پوشش زیان‌های رخ داده در بازار سهام، طلاهای خود را نیز بفروشند. مانتی اظهار کرد: «با نگاهی به آینده، ما معتقدیم که طلا باید در میان عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیک‌ و انتظارات کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا، بار دیگر جایگاه خود را به دست آورد.» او افزود: «طبق برآوردها پس از مرحله تثبیت، طلا حرکت صعودی خود را حفظ خواهد کرد.»

از نظر کارشناسان، تنش‌های ژئوپلیتیک مانند جنگ در اوکراین و خاورمیانه و تنش‌های بین ایالات‌متحده و چین نشان می‌دهد که تقویت قیمت طلا به عنوان یک پناهگاه امن برای سرمایه‌گذاران ادامه خواهد یافت. انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده در نوامبر و کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز که مدت‌ها در انتظار آن بودیم، همچنان به حرکت صعودی طلا کمک می‌کنند. در همین راستا، احتمال دارد که بانک‌های مرکزی همچنان به دارایی‌های خود بیفزایند.»

در نیم‌کره شرقی زمین نیز ازبکستان و هند، هر دو ۹ تن به ذخایر طلای خود در طول ماه اضافه کردند. با این حال، چین در ماه‌های اخیر شاهد کاهش خرید طلا بوده است. بانک مرکزی چین (بانک خلق چین)، در ماه ژوئیه برای سومین ماه متوالی طلا را به ذخایر خود اضافه نکرد.

 اعلام اخیر وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، مبنی بر کاهش تعرفه واردات طلا از ۱۵ درصد به ۶ درصد که از ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد، علاقه و گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای در بین سرمایه‌گذاران این کشور را برانگیخت. برخی معتقدند که استراتژی سیاستگذاران هندی، به هدف تغییر چشم‌انداز اقتصادی هند، مهار فعالیت‌های غیرقانونی و زمینه‌سازی برای اصلاحات جامع بازار طلا رخ داده است. کاهش تعرفه واردات طلا، می‌تواند قاچاق طلا را به داخل هند کاهش دهد و همچنین موجب تسهیل معاملات طلا برای معامله‌گران داخلی شود. به علاوه، این اقدام می‌تواند به گسترش صنعت جواهر نیز کمک شایانی کند.


کد مطلب: 221145

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221145/بیت-کوین-خانواده-ترامپ-نفوذ

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir