کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران:

قانون الزام ثبت رسمی معاملات بهداشت قضایی در کشور ایجاد می‌شود

20 مرداد 1403 ساعت 13:20

خندانی گفت: با ایجاد الزام رسمی ثبت معاملات بهداشت قضایی در کشور ارائه پرونده‌ها به دستگاه قضا کمتر می‌شو


خندانی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته تصویب الزام ثبت رسمی معاملات است، گفت: این قانون هشت سال در مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام منتظر تصویب بود. 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: این قانون از اهمیت بالایی برخوردار است و بعد از قانون کار که طولانی ترین زمان را برای تصویب به خود اختصاص داد قانون الزام ثبت رسمی معاملات طولانی ترین زمان در تصویب را به خود اختصاص داده است. 

وی افزود: سازمان های متعددی در اجرای این قانون مسئولیت دارند و امیدواریم این سازمان‌ها هر چه زودتر به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل کنند.

خندانی گفت: با اجرای الزام رسمی ثبت معاملات بهداشت قضایی در کشور ایجاد خواهد شد و ارائه پرونده‌ها به دستگاه قضا کمتر می‌شود. 

وی درباره سامانه کاتب اظهار کرد: خیلی از خدمات کانون سردفتران و دفتریاران در این سامانه بارگذاری شده است که از یک هفته گذشته در اختیار همکارانم در سراسر کشور قرار گرفته است؛ همچنین این سامانه در اختیار مشاورین املاکی که مجوز دارند قرار دارد و تا چند روز گذشته بیش از هزار و ۶۰۰ قرارداد ثبت شده بود. 

خندانی در ادامه نشست در پاسخ به خبرنگار دفاع‌پرس درباره اینکه آیا ایرانیان خارج از کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه کاتب درخواست‌های خود را ثبت کنند، افزود: این امکان از طرف کانون سردفتران و دفتریاران وجود دارد و باید وزارت امور خارجه در این خصوص اقداماتی انجام دهد.


کد مطلب: 221072

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221072/قانون-الزام-ثبت-رسمی-معاملات-بهداشت-قضایی-کشور-ایجاد-می-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir