کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در اتفاقات مختلف کشور هیچ کسی پاسخگوی افکار عمومی نیست

20 مرداد 1403 ساعت 13:20

یک نماینده مجلس گفت: اتفاقات مختلف در کشور رخ می‌دهد، هیچکس نیست که پاسخگوی افکار عمومی شود. باید شفاف سازی به گونه‌ای باشد که مردم بپذیرند این کارشناس اگر آمده حرفش درست است. نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم اما به نظر من با افکار مردم بازی می‌کنیم و به انحراف می‌رود.


حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره انتقادات مطرح شده به اظهارنظرهای هیجانی و خلاف واقع و بعضا گمانه‌زنی‌های شخصی برخی از کارشناسان در پی اتفاقات اخیر کشور (ترور شهید هنیه، سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و ...) در رسانه ملی گفت: زمانی که در وزارت کشور حضور داشتم و معاون استاندار بودم به همه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی دستور دادیم تا زمانی که موضوعی به نتیجه نرسیده و بررسی صورت نگرفته کسی اعلام نتیجه نکند. مثال ملموسی که در این زمینه می‌زنم، سقوط هلیکوپتر آقای رئیس‌جمهور است؛ مشاهده کردید یکی از معاونین ایشان چه چیزی گفت؟ اعلام کرد که آقای آل هاشم تلفنی با شخصی صحبت کرده است! با تلفن چه کسی صحبت کرده است؟ با تلفن آقای خلبان! سوال من این است، همین آقایان اگر راست می‌گویند بروند از ارتفاع یک متری بپرند پایین تا بفهمند آقای آل هاشم چگونه با تلفن تماس گرفته است؟

وی ادامه داد: چرا کسی ایشان را پاسخگو نکرد که شما بر چه اساسی چنین حرفی زدید که کشور را با چالش مواجه کردید! خوراک برای بی‌بی‌سی و ایران‌اینترنشنال درست کردید، یکی دیگر از این آقایان، آقای اسماعیلی در همان زمان حرف دیگری زد.

گودرزی یادآور شد: وقتی که معاون استاندار بودم برای مثال زمان ترور آقای فخری زاده گفتم «بینندگان عزیر با سلام و احترام موضوع در حال بررسی است اجازه بدهید بررسی‌ها انجام شود کارشناسان نظر خودشان را اعلام کنند» ما همین را اعلام می‌کنیم. از این دست موضوعات من زیاد داشتم، مثلا در قضیه بمب‌گذاری در پارک ملت، قطار ورامین و یا هواپیمای اوکراینی گفتم اجازه دهید موضوع بررسی شود، ما نتیجه را متعاقباً اعلام می‌کنیم.

گودرزی با بیان این‌که چرا کسی الان این آقایان را پاسخگو نمی‌کند،‌ اظهار داشت: برچه اساسی آدم‌ها را به صداوسیما می‌آورند؟ که هرچه به مردم قسم بخورند اصلا ماجرا این بوده است، آنان قبول نکنند! یعنی به شکلی نه فریب افکار عمومی بلکه انحراف افکار عمومی صورت می‌گیرد و هرچه در فضای مجازی بگویید واقعیت چیز دیگری است، مردم نمی‌پذیرند. توجه داشته باشید این اسمش فریب نیست، اسمش انحراف افکار عمومی است.

وی اظهار داشت: در اظهارنظرهای بعدی می‌گویند داستان چیز دیگری است و مردم نمی‌پذیرند! یعنی صداوسیما الان هرکسی را می‌آورد، این‌ها را با حساب و کتاب آورده‌اند؟ آیا شورای امنیت کشور گفته است این‌ها را بیاورید؟ آیا شورای عالی امنیت ملی گفته است‌؟ یا یک کارشناس یا رئیس گروهی در صداوسیما نشسته و گفته فلانی را بیاورید صحبت کند، بعد حالا که فلانی آمده و صحبت کرده هیچ‌کجا یقه‌اش را نمی‌گیرند، در زیرنویس تلویزیونی هم ننوشته‌اند این نظر شخصی خود مهمان است، نظر دولت نیست و آقا نظر شخصی خودش را می‌گوید؛ نظر شورای امنیت کشور، نظام و صداوسیما نیست. 

گودرزی تاکید کرد: ما کارشناس‌های حرفه‌ای و خبره در دستگاه‌های مختلف داریم، از آن‌ها دعوت کنند که بیایند صحبت کند. چرا در هر موضوعی که اتفاق می‌افتد یکی جرأت ندارد که بگوید من در جریان موضوع نیستم، یا اجازه دهید موضوع بررسی شود، نتیجه‌اش را می‌گویم. چرا این کارها را نکردند؟ ما یقه چه کسی را باید در صداوسیما بگیریم؟ متاسفانه این ادامه دارد، اتفاقات مختلف در کشور رخ می‌دهد، هیچکس نیست که پاسخگوی افکار عمومی شود. باید شفاف‌سازی به گونه‌ای باشد که مردم بپذیرند این کارشناس اگر آمده حرفش درست است.

وی گفت: نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم اما به نظر من با افکار مردم بازی می‌کنیم و به انحراف می‌رود.


کد مطلب: 221067

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221067/اتفاقات-مختلف-کشور-هیچ-کسی-پاسخگوی-افکار-عمومی-نیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir