کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا صدور مجوز تلویزیون اینترنتی فقط برای عوامل حکومت و در انحصار صدا و سیما باید باشد؟

19 مرداد 1403 ساعت 11:36

مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری در نشست صمیمی اهالی رسانه با رئیس جمهور با تسلیت ایام ماه صفر و گرامیداشت یاد شهید اسماعیل هنیه و تبریک روزخبرنگار اظهار داشت:با توجه به همکاری ۸ ساله در مجلس با جناب پزشکیان و رفاقتی که با ایشان داریم درباره مسائل کلان و عمومی نکاتی هست که به صورت خصوصی با ایشان مطرح خواهم کرد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ،مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری در نشست صمیمی اهالی رسانه با رئیس جمهور با تسلیت ایام ماه صفر و گرامیداشت یاد شهید اسماعیل هنیه و تبریک روزخبرنگار اظهار داشت:

با توجه به همکاری ۸ ساله در مجلس با جناب پزشکیان و رفاقتی که با ایشان داریم درباره مسائل کلان و عمومی نکاتی هست که به صورت خصوصی با ایشان مطرح خواهم کرد.

اما در رابطه با خبرنگاران ۵ نکته را عرض می‌کنم.

نکته اول: خبرنگاران همواره مشکلات مردم را منعکس می‌کنند ولی خودشان (از تحریریه و خبرنگاران تا عکاسان و ...) درگیر مشکلات زیادی هستند از جمله مشکلات معیشتی، مالی، مسکن، عدم امنیت شغلی و ... که ان شا الله دولت چهاردهم مشکلاتشان را حل کند.

ضمن اینها، خبرنگاران درگیر مشکلات قضائی، حقوقی و احضارها و تهدیدها هم هستند، در همین ایام انتخابات اخیر ۲۵ خبرنگار بازداشتی یا احضار یا تهدید شده داشتیم، جناب پزشکیان شما بعنوان رئیس جمهور و شخص دوم نظام باید پیگیر باشید که این مسائل را در دولت چهاردهم شاهد نباشیم.

نکته دوم: راه جلب اعتماد مردم، آشتی با رسانه‌ها و بازگرداندن مرجعیت به رسانه‌های داخلی است. مرجعیت رسانه‌ای چه در حوزه رسانه های مکتوب و چه سایر رسانه‌ها باید به داخل بازگردانده شود، اما متاسفانه صدا و سیما که متولی این حوزه است همکاری لازم را ندارد به طور مثال در بحث تلویزیون اینترنتی خودِ ما به عنوان بخش خصوصی اقدام کردیم ولی نتیجه‌ای گرفته نشد و این تحت انحصار صدا و سیما قرار گرفته است.


 

نکته سوم: وزیر ارشاد فرمودند که در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان به رسانه‌ها یارانه داده‌ایم، درخواست دارم این پولها شفاف شود که چطوری و به چه کسانی پرداخت شده است.

نکته چهارم: در همین دو هفته اخیر برخی افراد مجوز روزنامه دریافت کرده‌اند ولی زمانی که ما می‌خواستیم مجوز بگیریم ده‌ها مانع و فیلتر وجود داشت، اینها چطور توانستند در یک جلسه این مجوزها را بگیرند، اینها باید شفاف‌سازی و پیگیری شود.

نکته پنجم: ۵۱ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، در دولت شما علاوه بر کسب رضایت آن ۴۹ درصدی که در انتخابات شرکت کردند باید مشارکت آن ۵۱ درصد را هم در انتخابات بعدی داشته باشیم و این نیازمند کمک اهالی رسانه و فعال شدن همین خبرنگاران و اصحاب مطبوعات است و لذا باید به نحوی پیش برویم که فقط در شعار روز خبرنگار و اصحاب رسانه را گرامی نداریم و بلکه در عمل یک همکاری جدی بشود که اینها بتوانند در جهت افزایش رضایت مردم و جلب مشارکت آن ۵۱ درصد کاری جدی انجام بدهیم.


کد مطلب: 221002

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221002/چرا-صدور-مجوز-تلویزیون-اینترنتی-فقط-عوامل-حکومت-انحصار-صدا-سیما-باید-باشد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir