کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پلوسی: هدفم در زندگی این است که ترامپ دیگر هرگز وارد کاخ سفید نشود

18 مرداد 1403 ساعت 16:20

رئیس‌ سابق مجلس نمایندگان آمریکا و از متحدان بایدن، با بیان اینکه هدفش در زندگی این است که ترامپ دیگر هرگز وارد کاخ سفید نشود، گفت سقوط و سرنگونی ترامپ نکته تمرکز اوست.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، نفوذ «نانسی پلوسی» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا را می‌توان در سراسر تغییرات اخیر حزب دموکرات مشاهده کرد؛ تغییراتی که موجب شد ظرف چند هفته کوتاه و شوک‌آور، رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۴ برای راهیابی به کاخ سفید دوباره مهندسی شود و به جای «جو بایدن»، معاونش «کامالا هریس» بخت اول قرار گیرد.

پلوسی نقش مهمی در متقاعد کردن بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی ایفا کرد. به محض خروج بایدن، این نانسی پلوسی بود که به سرعت از کامالا هریس و نامزد معاونت او «تیم والز» حمایت کرد. پلوسی می‌گوید این جریانات ارتباط کمی به شخص خود بایدن دارد، کسی که دوستی ۴۰ ساله با او دارد.

به گفته پلوسی، مساله در مورد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان است؛ فردی که پلوسی از او به عنوان «دلقک و لوده»، «فروشنده روغن مار»، «اسمش چه بود» و «موجودی از مرداب سیاه» یاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سیاستمدار سرشناس دموکرات که با هر کلمه‌ای که بر زبان می‌راند، انتقادی تند و تیز وارد می‌کرد، گفت: «چگونه می‌توانم این را به زیباترین شکل ممکن بگویم؛ هدف من در زندگی این بود که آن انسان دیگر هرگز وارد کاخ سفید نشود.»

پلوسی روز چهارشنبه با خبرنگاران و منتقدان درباره کتاب جدید خود تحت عنوان «هنر قدرت، داستان من به‌عنوان اولین زن آمریکایی رئیس مجلس نمایندگان» صحبت کرد که خواستار پایان دادن به خشونت سیاسی در ایالات متحده است. اما این آخرین فصل نانوشته کار پلوسی است که نشان می‌دهد قدرت نرمی که او هنوز در اختیار دارد می‌تواند مسیر تاریخ را تغییر دهد.

نانسی پلوسی با اشاره به اقداماتش برای حذف بایدن از رقابت‌های انتخاباتی گفت: «فکر می‌کنم بخشی از تمام اهداف ما در این زمینه حفظ میراث بایدن بود، میراثی افسانه‌ای که اگر آن آدم لوده به کاخ سفید برسد، از بین می‌رود.»

به گفته پلوسی، قبل از آن نه تنها کاخ سفید، بلکه کنترل کنگره در نوامبر امسال در خطر بود. او این مساله را از قانونگذاران نگران شنیده بود و خود او «مسیری به سوی پیروزی» برای بایدن نمی‌دید.

او گفت: «من واقعا خواستار یک کمپین بهتر بودم.»

این سیاستمدار دموکرات در مورد تنها مناظره بایدن و ترامپ برای انتخابات نوامبر امسال که ژوئن برگزار شد و عملکرد ضعیف بایدن را به تصویر کشید و بعد از آن فشار دموکرات‌ها بر او افزایش یافت، گفت: «من شوکه شدم. هرگز بایدن را اینطور ندیده بودم.»

او گفت که صرفا بازخوانی دستاوردهای گذشته همانطور که بایدن انجام می‌داد، مهم است تا به رای‌دهندگان نشان داد که چگونه می‌توانند به اهداف خود دست یابند. اما انتخابات واقعا مربوط به کاری است که شما در آینده انجام می‌دهید. پلوسی گفت: «انتخابات مربوط به آینده است.»

نانسی پلوسی در پاسخ به این سوال که آیا دموکرات‌ها می‌توانند امسال کنترل مجلس نمایندگان را به دست آورند، گفت: «برنامه همین است.» در حال حاضر دموکرات‌ها تنها در سنا اکثریت دارند.

او در پاسخ به این سوال که آیا عنوان کتابش اشاره‌ای به عنوان کتاب ترامپ با نام «هنر معامله» دارد یا خیر، گفت: «هیچکدام از کارهایی که من انجام می‌دهم به او ربطی ندارد، جز سقوط او.»


کد مطلب: 220972

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220972/پلوسی-هدفم-زندگی-این-ترامپ-دیگر-هرگز-وارد-کاخ-سفید-نشود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir