کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رکورد گرما در کدام شهرها شکسته شد؟

18 مرداد 1403 ساعت 9:15

ایران مانند نقاط مختلف جهان تابستان گرمی را تجربه می‌کند، به‌گونه‌ای که رکورد بیشترین دما در برخی شهرهای کشور شکسته شده است.


 اصفهان از جمله شهرهایی است که امسال رکورد بیشترین دمای آن شکسته شد. پیش از این بالاترین دمای ثبت شده در آن ۴۳ درجه سلسیوس مربوط به ۲۰ تیر سال ۸۰ بود اما ۶ مرداد سال جاری دمای ۴۴.۳ درجه سلسیوس و ۷ مردادماه دمای ۴۴.۶ درجه سلسیوس به ثبت رسید. 

در نایین نیز ۴۰.۷ درجه سلسیوس به عنوان دمای بیشینه این شهر در ۱۲ تیرماه سال ۱۴۰۱ ثبت شده بود اما ۶ مرداد سال جاری رکورد دمای ۴۱.۲ درجه سلسیوس در این شهر تجربه شد.

شیراز یکی دیگر از شهرهایی است که رکورد دمای هوا در آن شکسته شد. پیش از این گرم‌ترین روز هوا در شیراز ۱۲ تیرماه سال ۱۴۰۱ ، ۴۳.۴ درجه سلسیوس بود اما در ۷ مردادماه سال جاری به ۴۳.۵ درجه سلسیوس رسید.

بیشترین دمای هوای ثبت شده در بافق پیش از این ۴۸.۴ درجه سلسیوس در ۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ بود اما ۵ مرداد سال جاری رکود دمایی ۴۹.۳ درجه سلسیوس به ثبت رسید.

در شهر یزد نیز رکورد بیشترین دما شکسته شد. بالاترین دمای ثبت شده در این شهر در ۱۷ مرداد ۶۱ و ۲۳ تیر۹۱، ۴۵.۶ درجه سلسیوس بود که ۶ مرداد سال جاری به ۴۶.۱ درجه سلسیوس افزایش یافت.

با وجود اینکه تهران نیز روزهای داغی را سپری می‌کند ولی رکورد دما در آن شکسته نشده است.بیشترین دمای ثبت شده در تهران در تابستان سال جاری ۴۱.۷ درجه سلسیوس بود این در حالیست که رکورد دما در این شهر بیش از این میزان بوده است.

دمای تهران تاکنون سه بار در تاریخ‌های ۱۲ تیرماه ۱۳۳۷، ۲۳ تیرماه ۱۳۵۲ و ۱۵ تیرماه ۱۳۵۴ به ۴۳ درجه سلسیوس رسیده است.

رکورد دمای هوای استان تهران در ورامین ۲ مرداد سال ۱۳۹۲ با ۴۵.۶ درجه سلسیوس ثبت شد. در همان تاریخ در ایستگاه فرودگاه مهرآباد پایتخت دمای ۴۲.۴ درجه سلسیوس به ثبت رسید.

۲۰ تیرماه سال ۱۳۸۹ در ایستگاه فرودگاه امام (ره) استان تهران دمای ۴۵ درجه سلسیوس و در ایستگاه مهرآباد پایتخت دمای ۴۲.۲ درجه سلسیوس ثبت شد.

با توجه به استمرار گرمای هوا در نقاط مختلف کشور از جمله تهران لازم است مردم تمهیدات لازم برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آن بیندیشند و ضمن محافظت از پوست، برای پیشگیری از گرمازدگی تردد در ساعات گرم روز را به حداقل برسانند.


کد مطلب: 220947

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220947/رکورد-گرما-کدام-شهرها-شکسته

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir