کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک پیش‌بینی از بازار مسکن/ کمتر از ۷ سال انتظار ساماندهی مسکن را نداشته باشید

16 مرداد 1403 ساعت 17:45

یک کارشناس بازار مسکن گفت: حل مشکلات و برنامه ریزی های مرتبط با بازار مسکن را نمی‌توان کمتر از ۷ سال در نظر گرفت، اقدامات کوتاه مدت نمی‌تواند تاثیر چشم‌گیری در عرضه مسکن ایجاد کند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ در پی رگه های توقع، پیرامون انتصاب دولت جدید، نابسامانی های فعلی مسکن نیز مورد توجه قرار گرفت و رفع مشکلات ناشی از آن در صدر انتظارات متقاضیان این بازار به چشم میخورد؛ از این رو ، مهدی سلطان محمدی، کارشناس اقتصاد مسکن، در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که آیا راه حل کوتاه مدتی برای اصلاح امور مرتبط با این بازار پیش روی دولت پزشکیان متصور است یا خیر گفت:

راهکار حل مسکن در موازات افزایش بودجه و درامد و تقویت پس‌انداز های خانوار شکل می‌گیرد و راه حل کوتاه مدت ندارد، دولت می‌تواند به بخشی  از این شکاف کمک‌ کند ولی مدیریت بخش عمده ای از این ضعف مالی که استطاعت قشر قابل توجهی از جامعه آماری را به خود تخصیص داده است از عهده دولت خارج است.

سلطان محمدی اصلی ترین مسئله مسکن را مقوله زمین دانست و عنوان کرد: نقاط گزینش شده از زمین های موجود باید از لحاظ طرح آمایش ملی متناسب سازی شوند، هر چند منابعی مورد نیاز اجرای این آرمان هستند که فعلا در دسترس دولت نیست. و باید طبق یک برنامه بلندمدت به بهره‌برداری برسد ، تنها اقدام کوتاه مدت قابل اجرا این است که طرح های فعلی موجود مدیریت شوند و همچنین تکمیل زیر ساخت‌ها در اولویت قرار گیرند.

این فعال حوزه مسکن تاکید کرد: اساسا نمی‌توان برنامه ریزی های مرتبط با مسکن را کمتر از ۷ سال در نظر گرفت.

وی ادامه داد: با اصلاح قوانین به منظور ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاران و تقویت تسهیلاتی که در حال حاضر پیش خور می‌شوند میتوان بن‌مایه مطلوبی به سمت طرح مسکن ملی هدایت کرد.

 


کد مطلب: 220858

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220858/یک-پیش-بینی-بازار-مسکن-کمتر-۷-سال-انتظار-ساماندهی-نداشته-باشید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir