کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عیسی کلانتری: با آمدن پزشکیان، سفره رانت خواران تحریم و فیلترینگ جمع می شود

16 مرداد 1403 ساعت 17:00

عیسی کلانتری تاکید کرد: با آمدن پزشکیان، سفره برخی افراد و جریانات فاسد، رانت‌خوار و ویژه‌خوار که از تحریم و فیلترینگ و تنش، سودهای کلانی کسب می‌کردند، برچیده خواهد شد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ عیسی کلانتری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و کارگزار اجرایی در دولت‌های هاشمی، خاتمی و روحانی، درباره چالش‌های پیش روی کشور و دورنمای کابینه چهاردهم با روزنامه اعتماد گفتگو کرده است. 

اهم گفتگوی او را در ادامه می خوانید؛

*امروز که پزشکیان تازه سر کار آمده باید مراقب باشیم که زمینه حل بحران‌ها فراهم شود نه اینکه بحران‌های تازه‌ای ایجاد شود.

*وقتی جریانی در کشور وجود دارد که ایران را به سمت تحریم، فقر، عدم توسعه یافتگی سوق می‌دهد، باید نسبت به این نوع تحرکات حساس بود.

*ظاهرا اهداف مشترکی میان رادیکال‌های ایرانی و دشمنان وجود دارد. مسئولی که در ایران تصمیمی اتخاذ می‌کند که در اثر آن، ظرفیت‌های آب زیرزمینی کشور از بین می‌رود در واقع به دشمنان کشور کمک می‌کند. سیاست‌های گسترش تحریم، سیاست‌های گسترش فقر، افزایش آسیب‌های اجتماعی و... همگی در راستای منویات دشمنان و بر خلاف منافع ملی ایران است. 

*برخی دانسته یا نادانسته در زمین دشمنان بازی می‌کنند. 

*‌دیگر دسته‌بندی اصلاح‌طلب - اصولگرا برای مردم تمام شده است. دسته‌بندی واقعی، دوستداران مردم و دشمنان مردم است. 

*‌۳۵سال است پزشکیان را می‌شناسم. او تظاهر نمی‌کند و پوپولیست نیست؛ ذات پزشکیان همینی است که مردم می‌بینند.

*اگر ویژگی‌های پزشکیان را یک طرف قرار بدهیم و خصایص مردم ایران را در سوی دیگر، متوجه می‌شویم که دورنمای روشنی پیش روی کشور خواهد بود. 

*‌بزرگ‌ترین چالش کشور مسائل اکولوژیکی و آب است. اگر حاکمیت بخواهد سایر مسائل مانند مشکلات اقتصادی و... قابل حل است. اما معضل آب، غیر قابل بازگشت است. ما با مشکل آب طوری برخورد می‌کنیم که چند سال آینده دیگر باید منتظر برهوت در کشور باشیم.  

*در کنار معضل آب اگر قرار باشد یک خطر جدی و ویرانگر را برای ایران امروز و فردا نام ببرم، به خطر رادیکالیسم اشاره می‌کنم. تندروی در ایران بسیاری از منافع مردم را بر باد می‌دهد. 

*متوسط سنی کابینه نباید بالای ۵۵سال باشد. پزشکیان باید از آوردن بازنشسته‌ها در جمع وزرا پرهیز کند. کشور به اندازه کافی جوان باهوش، مدیر و کارآمد دارد و نباید به پیرمردها متوسل شد. 

*با آمدن پزشکیان، سفره برخی افراد و جریانات فاسد، رانت‌خوار و ویژه‌خوار که از تحریم و فیلترینگ و تنش، سودهای کلانی کسب می‌کردند، برچیده خواهد شد. 

* همه باید مراقب این کانون‌های فساد و رانت باشند تا کشور را به سمت تنش و گرفتاری و تحریم سوق ندهند.


کد مطلب: 220855

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220855/عیسی-کلانتری-آمدن-پزشکیان-سفره-رانت-خواران-تحریم-فیلترینگ-جمع-می-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir