کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پلیس راهور به مساله بی‌حجابی در خودرو وارد شد

16 مرداد 1403 ساعت 14:00

سردار حسینی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پلیس راهور در زمینه کشف حجاب وظیفه‌ای دارد یا خیر گفت: مقوله طرح عفاف و حجاب به تمامی یگان‌ها و پلیس‌های تخصصی ابلاغ شده است و پلیس راهور هم در این زمینه مسئولیت دارد.


رئیس پلیس راهور فراجا گفت: تخلفات رانندگی کاهش ۱۹ درصدی داشته است و علت آن هم افزایش جرائم رانندگی از تاریخ ۲۳ تیرماه سال جاری بوده است.

سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در گذشته معطلی هر فرد در صف تعویض پلاک حدود یک ساعت و نیم بود که اکنون این زمان به نیم ساعت رسیده است.

وی افزود: جرائم رانندگی از 23 تیرماه که نرخ جرائم افزایش داشته، حدود 19 درصد کاهش داشته است؛ البته از ابتدای سال 7 درصد کاهش تلفات جاده‌ای در تصادفات را هم داشته‌ایم.

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به انتقادات و سرزنش‌هایی در خصوص تایید صلاحیت رئیس جمهور مستقر گفت: شورای نگهبان بر اساس ضوابط قانونی عمل می‌کند و با تمجید و تحسین و سرزنش دیگران عمل نمی‌کند.

رئیس پلیس راهور بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۵۸ درصد جرائم در معابر شهری و ۴۲ درصد در جاده‌ها رخ داده است.

وی گفت: انتظار پلیس از دولت چهاردهم این است که در انتخاب وزرایی که می‌توانند نقش کلیدی در ساماندهی ترافیک و کاهش سوانح داشته باشد دقت لازم را به کار بگیرد.

سردار حسینی گفت: مهم‌ترین دلیل فرار افراد از صحنه تصادف "ترس" است؛ اما باید بگویم که پلیس موارد بسیاری بوده است که فرد از صحنه تصادف فرار کرده اما پلیس او را شناسایی و به مرجع قضایی معرفی کرده است.

وی با اشاره به مسئله کمین کردن پلیس در جاده‌ها تصریح کرد: بنای ما در پلیس راهور این است که اصلا ماموران "کمین" نکنند، اینکه مامور ما با خودروی راهور و سه‌پایه دوربین در کنار جاده یا راه می‌ایستد دیگر کمین نیست.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: هدف پلیس جریمه کردن نیست، هدف پیشگیری از وقوع جرم است، در نتیجه پلیس با لحاظ تمامی بایدها و نبایدها باید از بروز رفتارهای پرخطر جلوگیری کند.

سردار حسینی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پلیس راهور در زمینه کشف حجاب وظیفه‌ای دارد یا خیر گفت: مقوله طرح عفاف و حجاب به تمامی یگان‌ها و پلیس‌های تخصصی ابلاغ شده است و پلیس راهور هم در این زمینه مسئولیت دارد.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه پلیس تمایلی به جریمه ندارد، اما در برابر تخلفات رانندگی نباید کوتاهی کنیم، گفت: من همین‌جا از همه فعالان رسانه و تبلیغات دعوت می‌کنم که پویش #نه_به_تخلف_نه_به_جریمه را راه‌اندازی کنند.


کد مطلب: 220844

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220844/پلیس-راهور-مساله-بی-حجابی-خودرو-وارد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir