کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار مهم هواشناسی درباره موج جدید گرما

13 مرداد 1403 ساعت 21:00

هشدارهای سازمان هواشناسی از افزایش دما از روز دوشنبه خبر می‌دهد و این در حالی است که از همین امروز نیز شدت گرما موجب تعطیلی و یا تغییر ساعت کاری ادارات برخی شهرهای کشور شده بود؛ وزیر نیرو نیز هشدار داده که در هفته جاری رکورد تاریخی افزایش دمای هوا تهران شکسته می‌شود.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، براساس گزارش سازمان هواشناسی، از امروز شنبه -۱۳ مرداد ۱۴۰۳- روند افزایش مجدد دما آغاز و این افزایش دما از روز دوشنبه شدت بیشتری خواهد گرفت.

مهر در خبری نوشت:براین اساس شاخص اشعه فرابنفش نیز افزایش یافته و شهروندان باید از حضور در زیر نور مستقیم خورشید اجتناب کنند.

رکورد دمای تهران این هفته شکسته می‌شود

در همین حال وزیر نیرو با بیان اینکه اوج مصرف برق در تابستان سال گذشته برابر با ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات و امسال ۷۹ هزار و ۱۸۹ مگاوات به ثبت رسیده است، گفت: در هفته جاری رکورد تاریخی افزایش دمای هوا تهران شکسته می‌شود.

علی اکبر محرابیان یادآور شد: کشور در هفته جاری شاهد افزایش دما خواهد بود و شاید این هفته آخرین روزهای گرم امسال باشد به طوری که ممکن است در برخی از نقاط کشور مانند تهران شاهد شکسته شدن رکورد گرمای هوا باشیم.

وی در این زمینه تصریح کرد: درجه دمای هوا تهران در هفته جاری به ویژه برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بین ۴۲ تا ۴۳ درجه پیش‌بینی شده است؛ نکته مهم اینکه رکورد دمایی شهر تهران در طول تاریخ حدود ۴۳ درجه است و انتظار می‌رود امسال این رکورد شکسته شود.

قمی‌ها و اصفهانی‌ها منتظر هوای گرمتر باشند

همچنین شهرهای نزدیک به تهران مانند ورامین، قم، اصفهان شرایط گرم جدی را تجربه خواهند کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که از هفته آینده متوسط دمای هوای کشور ۳ تا ۴ درجه کاهش یابد، از مردم کشور خواست که وزارت نیرو را در تامین برق پایدار همه بخش‌ها در سراسر کشور یاری کنند.


کد مطلب: 220690

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220690/هشدار-مهم-هواشناسی-درباره-موج-جدید-گرما

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir