کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین وضعیت انتخاب کابینه دولت چهاردهم از زبان محمد رضا عارف

12 مرداد 1403 ساعت 17:00

معاون اول رئیس جمهوری، گفت: شهادت اسماعیل هنیه حادثه خیلی دردناکی بود ولی روی کار ما و مسائل کشور اثری نگذاشت. ما جلسه عادی دولت را داشتیم و تصمیمات لازم را گرفتیم و ادامه خواهیم داد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ محمد رضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، در گفتگویی، با اشاره به اینکه اسماعیل هنیه یکی از مجاهدین ارزشمند بود، گفت:  شهادت ایشان حادثه خیلی دردناکی بود ولی روی کار ما و مسائل کشور اثری نگذاشت. ما جلسه عادی دولت را داشتیم و تصمیمات لازم را گرفتیم و ادامه خواهیم داد.

بنابر روایت جماران، مشروح گفت‌وگوی محمدرضا عارف را در ادامه می‌خوانید:

شهادت اسماعیل هنیه چه آسیبی به مبارزات ملت فلسطین وارد کرد؟

واقعا حادثه دردناکی برای جهان اسلام بود. آقای هنیه یکی از مجاهدین ارزشمند بود و تأسف ما دو برابر شد که در ایران این واقعه تلخ اتفاق افتاده است. البته ایشان لیاقت شهادت را داشت؛ قطعا آرزویش بود و به آرزویش رسید. ولی به هر حال امت اسلامی را داغدار کرد و امیدوار هستیم که هرچه زودتر خلأ وجودی ایشان پر شود.

جمهوری اسلامی ایران چه واکنشی به این شهادت دارد؟

در کوتاهترین زمان ممکن دولت نسبت به این حادثه  واکنش درخور نشان داد و  همبستگی خود را با مردم عزیز، مقاوم و مظلوم فلسطین اعلام کردیم و بر لزوم علت و چگونگی وقوع این حادثه تروریستی تأکید شد و ان شاء الله زمانی که مشخص که شد، به مردم عزیز  هم اعلام خواهیم کرد.

انتقامی که بعضی از نیروهای نظامی کشور ما بعد از اعلام خبر شهادت ایشان وعده داده‌اند، چه چیزی می‌تواند باشد؟

در مورد نحوه و چگونگی آن باید منتظر بود و با در نظر گرفتن همه جوانب و با تدبیر، تصمیم لازم در این خصوص صورت می گیرد.

این موضوع در روند انتخاب کابینه دولت چهاردهم اثر می‌گذارد؟

خوشبختانه ظرفیت نظام ما خیلی بالا است. رئیس جمهور ما شهید شد و اتفاقی رخ نداد و کارها ادامه پیدا کرد. حتی اوایل انقلاب ۷۲ نفر از مسئولین ارشد نظام را شهید کردند و اتفاقی رخ نداد. این حادثه هم خیلی دردناک بود ولی روی کار ما و مسائل کشور اثری نگذاشت. ما جلسه عادی دولت را داشتیم و تصمیمات لازم را گرفتیم و ادامه خواهیم داد.

جلسات معرفی کابینه در این ایام انجام شده است؟

در حال انجام است و ان شاء الله امیدوار هستیم قبل از اینکه به ضرب الاجل قانونی برسیم، آقای رئیس جمهور کابینه را که از افراد شایسته خواهند بود، معرفی کند و در این بین شایستگی افراد اولویت اصلی است.

ممکن است یکشنبه هفته آینده معرفی شود؟

قطعا خیر


کد مطلب: 220617

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220617/آخرین-وضعیت-انتخاب-کابینه-دولت-چهاردهم-زبان-محمد-رضا-عارف

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir