کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در پی ترور اسماعیل هنیه

10 مرداد 1403 ساعت 22:20

ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد این شورا عصر امروز چهارشنبه به وقت محلی در پی ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، نشست اضطراری تشکیل می‌دهد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد ۱۴۰۳)  برای ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران تشکیل جلسه خواهد داد.

معاون نمایندگی روسیه افزود:  به دنبال درخواست ایران که مورد حمایت چین، الجزایر و روسیه به‌ عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت ، جلسه فوق‌ العاده شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با ترور  اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران راب رای ساعت ۱۶:۰۰ به وقت نیویورک در ۳۱ ژوئیه"  برنامه‌ریزی کردیم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز ( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری  در پیامی در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه»، نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در پی حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل  اعلام کرد: این رژیم تروریستی و حامیان آن مسئولیت این اقدامات را بر عهده دارند. جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع، به موجب ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد برای پاسخ قاطع و فوری، تردیدی نخواهد کرد.


کد مطلب: 220542

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220542/نشست-اضطراری-شورای-امنیت-سازمان-ملل-پی-ترور-اسماعیل-هنیه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir