کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کوثری: ترور اسماعیل هنیه، تجاوز و تعدی اسرائیل به خاک ایران بود

10 مرداد 1403 ساعت 13:40

اسماعیل کوثری با اشاره به ترور اسماعیل هنیه و در پاسخ به این سوال که آیا ایران پاسخ مستقیم به اسرائیل خواهد داد، گفت: بحث مستقیم و غیرمستقیم بماند اما این کار را بدون جواب نخواهد ماند.


اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که روز گذشته برای مراسم تحلیف رئیس جمهوری به ایران آماده بود و در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود، بنا بر روایت برخی منابع خبری بر اثر اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.

رهبر معظم انقلاب در پیامی بعد از این ترور، تاکید کردند؛‌«رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت. ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه ای تاکید کرد؛‌ «بی تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های "شهید القدس" دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود .»

این جنایت با حمایت سنای آمریکا بوده است

اسماعیل‌ کوثری، نماینده تهران در مجلس دوازدهم، در واکنش به ترور و شهادت اسماعیل هنیه در تهران، به خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: باید در درجه اول جزئیات این جنایتی که در سرزمین ایران عزیز ما رخ داده مشخص شود و در درجه دوم این حرکت بی‌جواب نخواهد ماند، زیرا به سرزمین ما تعددی و تجاوز شده است.

وی با اشاره به حضور اسماعیل هنیه در مراسم تحلیف پزشکیان گفت: ایشان مهمان علنی کشور ایران بوده است، پنهانی نبوده که بگوییم یواشکی آمده است، مهمان مراسم تحلیف بودند و همه رسانه‌ها اطلاع داشتند.

ترور هنیه بدون پاسخ نخواهد ماند

این چهره سیاسی گفت: اینکه رژیم اشغالگر قدس و مخصوصا نتانیاهو دست به چنین جنایتی زده و با حمایت مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا( سنای آمریکا) بوده؛ بدانند این اقدام بدون جواب نخواهد بود. مردم غزه، جبهه مقاومت و مردم عزیز ایران انتظار دارند که پاسخی دندان‌شکن به این فرد خبیث که جز جنایت کاری انجام نمی‌دهد، داده شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران پاسخ مستقیم به اسرائیل خواهد داد، گفت: بحث مستقیم و غیرمستقیم بماند اما این کار را بدون جواب نخواهد ماند.

کوثری درباره شهادت اسماعیل هنیه در تهران و اینکه پای کدام کشورها در میان بوده است، گفت: یک‌مقداری تامل کنید تا دقیقا جزئیات ماجرا مشخص شود و آن زمان تصمیم خواهیم گرفت.


کد مطلب: 220510

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220510/کوثری-ترور-اسماعیل-هنیه-تجاوز-تعدی-اسرائیل-خاک-ایران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir