; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - هاشمی طبا: صداو سیما و جریان تندرو به هر اقدام دولت پزشکیان برای رفع تحریمها حمله خواهند کرد - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هاشمی طبا: صداو سیما و جریان تندرو به هر اقدام دولت پزشکیان برای رفع تحریمها حمله خواهند کرد

4 مرداد 1403 ساعت 10:45

باید با واقعیت روبه‌رو شد. واقعیت امروز وجود تحریم‌هاست و باید اقتصاد ما خود را با تحریم‌ها تطبیق دهد و البته هرگاه تحریم‌ها برطرف شد، آن‌گاه طرح متناسب با رفع تحریم‌ها را به اجرا بگذاریم


سیدمصطفی هاشمی طبا در روزنامه شرق نوشت:  صد البته روش‌های آزمایش‌شده و شکست‌خورده که به خروج صدها میلیارد دلار ارز از کشور و تورم و کم‌شدن قدرت خرید مردم و به زیر فقر رفتن انبوهی از جمعیت کشور انجامیده، به‌هیچ‌وجه نباید مجددا مورد عمل قرار گیرد.

واقعا خیل کثیر اقتصاددانان ما چگونه می‌اندیشند؟ مگر می‌شود شرایط تحریم ظالمانه بر ما حاکم باشد و ما در اندیشه پساتحریم و اجراکردن آن در شرایط تحریم باشیم.

اقتصاددان نخبه آن است که حسب موقعیت کشور و شرایط بین‌المللی مشکل تولید و مصرف و دادوستد و نحوه اجرای اقتصاد را طراحی کند و صدالبته باید به‌درستی بیان کرد که در شرایط تحریم در هنگامه دولت دوازدهم همه بلندگوها اعم از صداوسیما، تریبون‌های نمازجمعه و... دائما از دولت تقاضای سفره گسترده‌تر و معیشت بیشتر و بهتر برای مردم را خواستار می‌شدند و البته اندیشه آنان معیشت بهتر برای مردم نبود، بلکه تفکر ابتدایی و ضد نظام کارا را علیه دولت دوازدهم داشتند.

امروز درست است که هر اقدام مناسب با تحریم از سوی دولت چهاردهم با صداهای مشابه فوق درصدد تضعیف و حمله به دولت بسیج می‌شود اما دولت باید حق را در نظر گیرد و از هیاهو نهراسد. هیاهوهای روشنفکرنماها و مدعیان کاذب اقتصاددانی و هیاهوهای جبهه ضد انقلاب داخلی که لباس انقلاب به تن کرده‌اند، همان‌گونه که در قضیه برجام سخنان نتانیاهو با مدعیان سوپرانقلابی داخلی هم‌راستا و شاید هم‌ریشه بود. دولت حق باید در راستای «برای ایران» گام بردارد و به یاد داشته باشد که در تحریم هستیم و نمی‌دانیم چگونه از تحریم خارج می‌شود و ظاهرا طلیعه‌های امر افق روشنی را  نشان نمی‌دهد.


کد مطلب: 220185

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220185/هاشمی-طبا-صداو-سیما-جریان-تندرو-اقدام-دولت-پزشکیان-رفع-تحریمها-حمله-خواهند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir