کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تداوم هوای گرم در این مناطق کشور

4 مرداد 1403 ساعت 9:00

استقرار جوی پایدار و تداوم هوای گرم طی روز در بیشتر مناطق کشور با شدت بیشتر در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود بنابراین با توجه به اوج گرفتن شرایط تابشی طی روزهای اخیر و قرارگرفتن شدت تابش فرابنفش در محدوده خطرناک برای ساعات میانی روز، تمهیدات لازم جهت کاهش آسیب ناشی از افزایش اشعه فرابنفش به‌ویژه طی ساعات میانی روز اتخاذ شود و اقدامات لازم برای اجتناب از گرمازدگی طی روز به عمل آید.


رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه استقرار جوی پایدار و تداوم هوای گرم طی روز در بیشتر ارتفاعات کشور با شدت بیشتر در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی کشور طی روزهای پایانی هفته پیش‌بینی می‌شود، گفت: تمهیدات لازم جهت کاهش آسیب ناشی از افزایش اشعه فرابنفش به‌ویژه طی ساعات میانی روز اتخاذ شود.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه و جمعه (٤ و  ٥ مردادماه) اظهارکرد: استقرار جوی پایدار و تداوم هوای گرم طی روز در بیشتر مناطق کشور با شدت بیشتر در مناطق مرکزی و  نیمه جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود بنابراین با توجه به اوج گرفتن شرایط تابشی طی روزهای اخیر و قرارگرفتن شدت تابش فرابنفش در محدوده خطرناک برای ساعات میانی روز، تمهیدات لازم جهت کاهش آسیب ناشی از افزایش اشعه فرابنفش به‌ویژه طی ساعات میانی روز اتخاذ شود و اقدامات لازم برای اجتناب از گرمازدگی طی روز به عمل آید.

وی در ادامه گفت: وقوع ناپایداری به شکل رگبار و رعدوبرق در ارتفاعات مشرف به دامنه‌های شمالی البرز به‌ویژه البرز مرکزی و البرز غربی و ارتفاعات شمال غرب کشور همراه با ابرناکی و مه آلود شدن و کاهش دید افقی و عمودی دور از انتظار نیست. بارش‌ها در ارتفاعات شمال غرب و دامنه‌های البرز غربی به‌ویژه طی پنجشنبه رگباری و شدید پیش‌بینی شده است بنابراین اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، دره نوردی و حضور در حاشیه رودخانه‌ها در این مناطق توصیه می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: در زمان وقوع رعدوبرق و تگرگ از قرارگرفتن در فضای باز اجتناب و اقدامات ایمنی لحاظ شود.

وی در ادامه اظهارکرد: با توجه به افزایش تردد فصلی کوهنوردان و شرایط ریزش سنگ، به‌ویژه در ارتفاعات البرز، انتخاب محل مناسب کمپینگ و اقدامات لازم جهت ایمن سازی مکان استقرار همچنین احتیاط در تردد در زمان صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط ریزش سنگ لحاظ شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: در سایر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد به‌ویژه بعدازظهر تا غروب و گاهی شدید وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی است که در برخی نواحی با خیزش گردوخاک همراه است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته اظهارکرد: آسمان صاف و آفتابی همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید طی  بعدازظهر و غروب همچنین رشد ابر در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.


کد مطلب: 220178

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220178/تداوم-هوای-گرم-این-مناطق-کشور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir