کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتانیاهو درخواست ملاقات حضوری با ترامپ را دارد

2 مرداد 1403 ساعت 11:20

به گفته دو منبع آگاه، بنیامین نتانیاهو که عازم آمریکاست، درخواست ملاقات حضوری با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را کرده است.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن از جمله با هدف سخنرانی در کنگره ایالات متحده، در بحبوحه تحولات انتخاباتی آمریکا رخ می‌دهد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا که نامزد دموکرات‌ها بود، یکشنبه از رقابت‌های انتخاباتی کنار کشیده و معاونش «کامالا هریس» را برای نامزدی پیشنهاد کرده است. در همین حال، نظرسنجی‌ها از پیشتازی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان آمریکایی در انتخابات خبر می‌دهند و احتمالا رسیدن دوباره او به کاخ سفید افزایش یافته است.

در همین حال منابع می‌گویند تیم‌های نتانیاهو و ترامپ در روزهای اخیر درباره امکان دیدار رو در روی آنها، احتمالا در فلوریدا، گفت‌وگو کرده‌اند. به گفته منابع، ترامپ هنوز با تعیین جلسه موافقت نکرده، اما به طور کامل هم این ایده را رد نکرده است.

یکی از منابع به وب‌سایت آمریکایی پالتیکو گفت، اگر این دیدار انجام شود، احتمالا پس از گردهمایی انتخاباتی ترامپ در کارولینای شمالی در روز پنجشنبه خواهد بود.

کمپین ترامپ و سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخی ندادند.

این تحولات در بحبوحه تلاش کامالا هریس برای تقویت تیم انتخاباتی خود صورت می‌گیرد. او هنوز در حال تشکیل تیم خود و بررسی مواضع سیاست خارجی از جمله نحوه نمایش موضعش در مورد جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است و احتمالا در جلسه سخنرانی نتانیاهو در کنگره هم حاضر نمی‌شود.

از طرف دیگر، دونالد ترامپ از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی است و در سال ۲۰۱۷ قدس را به‌عنوان «پایتخت» آن به رسمیت شناخت. او همچنین یکسال بعد، سفارت ایالات متحده را به آنجا منتقل کرد.

اما او و نتانیاهو در سال‌های اخیر با هم اختلافاتی داشتند. ترامپ از تبریک نتانیاهو به بایدن پس از پیروزی این سیاستمدار دموکرات آمریکایی در سال ۲۰۲۰ خشمگین شد. ترامپ همچنین نتانیاهو را به دلیل شکست اطلاعاتی مرتبط با ۷ اکتبر محکوم کرد. او همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تهدید کرده است که اگر توافقی را برای بازگرداندن اسیران نزد حماس انجام ندهد، دولت ترامپ با رویکرد دوستانه‌ای به او نگاه نخواهد کرد.

ترامپ به تازگی در سخنرانی خود در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی گفت: «آنها (اسیران صهیونیست) بهتر است قبل از شروع به کار من برگردند، وگرنه شما (سران تل‌آویو) هزینه بسیار زیادی را پرداخت خواهید کرد.»

اگر نتانیاهو این هفته با ترامپ دیدار کند، ممکن است موجب شود تا رئیس‌جمهور سابق آمریکا از او و سیاست‌هایش در کرانه باختری و غزه و همچنین کمپین او در جبهه شمالی علیه حزب‌الله لبنان حمایت کند.

این همچنین به ترامپ فرصتی برای برقراری ارتباطات رسمی با نتانیاهو می‌دهد، آن هم در شرایطی که کمپین هریس هنوز در تلاش است تا چگونگی برخورد با نخست‌وزیری را که به طور فزاینده‌ای با بخش‌هایی از تشکیلات دموکرات در تضاد است، تعیین کند.


کد مطلب: 220058

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220058/نتانیاهو-درخواست-ملاقات-حضوری-ترامپ

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir