کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کف قیمت دلار اعلام‌شد/ سیگنال واردات خودرو به بازار ارز چیست؟

31 تير 1403 ساعت 18:30

معاون اسبق بانک مرکزی گفت: احتمال تزریق پول توسط بانک مرکزی جهت کاهش قیمت دلار محتمل است، این روند کاهشی متقاضیان ارز را جذب می‌کند و توازن عرضه و تقاضا را بهم زده و کار را برای دولت پزشکیان سخت تر می‌کند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ کاهش ادامه‌تان قیمت ارز، نگاه تحلیل‌گرانه‌ی کارشناسان این حوزه را به خود جلب کرد تا جایی که احتمال کاهش مهندسی شده ی ارز جهت تحویل آن با مبلغ پایین تر به دولت جدید نیز از جمله شبهات مطرح شده در بازار ارز است،

سید کمال سیدعلی، معاون ارزی اسبق بانک مرکزی، در گفتگو با خبرانلاین به حواشی پیرامون این واقعه واکنش داد و خاطر نشان کرد: عرضه و تقاضا قیمت ارز را تعیین می‌کند درکشور ما با توجه به کمبود منابع ارزی، اگر تقاضا بیشتر شود قیمت ارز افزایش یافته و اگر عرضه به نسبت تقاضا افزایش یابد قیمت کاهش پیدا می‌کند ولی طی یک ماه اخیر عرضه ما افزایش نداشته و تا حدودی قیمت نفت ماهم ارزان تر شده پس فرضیه تزریق بانک مرکزی به بازار و به دنبال آن کاهش قیمت ارز محتمل است.

این کارشناس اقتصاد با ابراز نگرانی در رابطه با قیمت آینده ارز عنوان کرد: کاهش قیمت دلار تقاضا را به آینده موکول می‌کند، و کار را برای دولت چهاردهم دشوارتر می‌کند.

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی ادامه داد : کف مقاومتی قیمت ارز نهایت، 2 تا 3 هزار تومان کمتر از رقم فعلی است و کاهشی کمتر از این نخواهیم داشت ، در غیر این صورت ادامه روند کاهش مصنوعی قیمت ارز، متقاضیان را تحریک کرده و پیامد دارد.

سیدعلی ادامه داد: امیدهایی که در دیدگاه اقتصادی دولت جدید به وجود امده هم ممکن است انتظارات تورمی را کاهش داده باشد.

وی در رابطه با احتمال اجرایی شدن طرح واردات خودرو های خارجی ضمن عجله‌ای خواندن این مصوبه عنوان کرد: در صورت تصویب شدن این طرح کار بانک مرکزی و دولت آینده سخت تر می‌شود چرا که خود این طرح باعث افزایشی شدن قیمت ارز می‌شود.


کد مطلب: 219963

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/219963/کف-قیمت-دلار-اعلام-شد-سیگنال-واردات-خودرو-بازار-ارز-چیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir