کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقادات تند امام جمعه اردبیل از برخی عزاداری‌های محرم

30 تير 1403 ساعت 20:20

سید حسن عاملی در خطبه اول نماز جمعه ۲۲ تیر ماه گفت: آیا قابل تصور است که خدای ناکرده امام حسین(ع) بخواهد زمینه گناه را فراهم کند؟ اگر عزاداری یا محل اجتماع عزاداری خدای نکرده به رفته رفته پارتی مختلط اشبه باشد آیا می توانیم بگوییم مراسم، مراسم دینی است؟


به گزارش مردم سالاری آنلاین، سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، در متن خطبه اول نماز جمعه ۲۲ تیرماه که به تازگی از سوی روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، منتشر شده، نسبت به برخی بدعت‌ها در مراسم عزاداری محرم هشدار داده است.

او با بیان اینکه یک حقیقت تلخ عزاداری ما را تهدید می کند، گفت: خدا نکند این اتفاق بیفتد گویا که مراسم عزاداری ما رفته رفته به یک مراسم ملی تبدیل می‌شود تا مراسم دینی امر حرام وقتی وارد عزاداری شود آن عزاداری دیگر عزاداری دینی و عزاداری مطلوب معصومین نیست اگر مراسم، دینی باشد باید اقتضائات دینی داشته باشد در آن صورت عزادار می شود حسینی. حسینی شدن محصول مدرسه امام حسین(ع) است حسینی یعنی منسوب به امام حسین(ع) عزادار باید حسینی باشد و حسینی هم بماند عزاداری برای سرگرمی ، تبرج جاهلی ، اغواگری ، نوازش چشمان آلوده ، رئیس و مرؤوس درست کردن و جای تخلیه هیجانات نیست برای مداحی شاد نیست.

او با انتقاد از برخی اقدامات گفت: آیا قابل تصور است که خدای ناکرده امام حسین(ع) بخواهد زمینه گناه را فراهم کند؟اگر عزاداری یا محل اجتماع عزاداری خدای نکرده به رفته رفته پارتی مختلط اشبه باشد آیا می توانیم بگوییم مراسم، مراسم دینی است؟

امام جمعه اردبیل ادامه داد: الان مداحی شاد درآمده است دختر و پسر به سی دی فروش مراجعه می کنند و می گویند به ما مداحی شاد بده مرادشان آن مداحی است که اگر به آن گوش کنی فقط رقص کم دارد! یعنی دقیقاً مصداق این فرمایش رسول خدا(ص) که فرمود:”یطلبون الدنیا بعمل الاخرة” یعنی در آخر الزمان انسان ها بخشی از لذت های نفسانی خودشان را از اعمال عبودی می گیرند.


کد مطلب: 219902

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/219902/انتقادات-تند-امام-جمعه-اردبیل-برخی-عزاداری-های-محرم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir