کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از رونمایی مخفیانه لباس کاروان تا اعزام غیرمتخصص‌ها!

30 تير 1403 ساعت 12:40

در شرایطی که دو گروه از ایران راهی پاریس شده‌اند اما فضای کشور اصلا المپیکی نیست!


در شرایطی که بعضی از تیم به پاریس محل رقابت های المپیک اعزام شده اند اما اینجا و نه در تهران،بلکه در هیچ شهری از استان هایی که نماینده ای در المپیک دارند خبری از اینکه فضا المپیکی باشد نیست.
این را باید قیاس کرد با سایر کشورها که حسابی در تب و تاب این رقابت های هستند و حداقل فضای پایتخت های شان پر است از تصاویر ورزشکارانی که قرار است در المپیک افتخار آفرینی کنند.
قصه اینجاست که فضای رسانه های کشور هم بیشتر به سمت فوتبال منعطف است و اجحافی که در حق ورزشکاران منهای فوتبال می شود روا نیست!
در این بین اما بیشترین انتقاد سمت مسئولان ورزش کشور است.مسئولانی که باید حواس شان شش دانگ جمع باشد تا چیزی از قلم نیفتد اما ظاهرا از قلم که هیچ،اینجا و در ایران انگار نه انگار که المپیک است.
می گویند باید باد بکاری تا طوفان درو کنی؛کدام باد را در این روزها کاشته ایم که قرار است با روحیه نه چندان خوب ورزشکاران مان در المپیک طوفان درو کنیم؟
تصورش را بکنید،هفته آینده نخستین مدال برای کاروان ایران به ارمغان بیاید؛آن وقت سیل پیام های تبریک و عکس های یادگاری با ملی پوشان است که جاری خواهد شد!
سوال اینجاست که آیا مثل کشتی و تکواندو و وزنه برداری برای آقایان مسئول اهمیتی ندارد که همه چسبیده اند به فوتبال؟به فوتبال و فساد گسترده ای که داخلش هست و به فوتبال و لنگ در هوا بودنش که همه دنبال ورود VAR به ایران هستند؟
آیا سایر رشته ها به اندازه فوتبال اهمیت ندارند که برای مهمترین رویداد ورزشی در جهان،هیچ تلاشی از سوی مدیران ایرانی نمی شود؟

دومین گروه از کاروان المپیکی های ایران به پاریس اعزام شده اند و چه خوب بود که قبل از این اعزام می شد به آنها روحیه داد و برای شان آرزوی موفقیت کرد نه اینکه در بی خبری محض آنها را بدرقه کرد.قصه اینجاست هنوز که هنوز است تاریخ دقیقی برای بدرقه کاروان اعلام نشده است و انگار که تقویم آقایان با تقویم سایر کشورهای جهان متفاوت است.
این را می نویسیم تا آقایان مسئول،فردا روزی نیایند و بگویند همه جوره پشت ورزشکاران مان بودیم و آنها را حمایت کردیم.

رونمایی مخفی از لباس کاروان ایران در المپیک؛دوباره اوج بی سلیقگی!

در روزهای گذشته دومین گروه از کاروان ورزشی ایران راهی المپیک شدند و تا قبل از این اعزام کسی،حتی رسانه ها از لباس آنها بی خبر بود،تا اینکه انتشار عکس هایی که ورزشکاران از خودشان گرفته بودند رنگ و نوع پوشش ورزشکاران در المپیک را لو داد.کمتر از یک هفته به آغاز رسمی مسابقات المپیک باقی مانده است وهم‌چنان البسه رسمی، هتلی و اسپرت کاروان کشورمان از سوی کمیته ملی المپیک بدون هیچ توضیحی رونمایی نشده‌است.

تصاویر منتشر شده از نفرات اعزامی به پاریس نشان می‌دهند که البسه هتلی به المپین‌ها تحویل داده شده که برای مردان شامل تی‌شرت مشکی با لوگوی کمیته ملی المپیک و المان بازی‌هاست و برای زنان نیز از شال فیروزه‌ای رنگ با ست مانتو و شلوار اسپرت مشکی استفاده شده‌است.
رونمایی قطره‌چکانی و مخفیانه البسه باعث شده تا نه برند تولیدکننده لباس‌ها مشخص باشد و نه نوع طراحی آن. هنوز معلوم نیست کمیته چرا تاکنون رونمایی رسمی البسه را به تعویق انداخته است.طبیعتا زمان برای رونمایی البسه زیاد بود و اگر مسئولان بیایند و تعطیلی تاسوعا و عاشورای حسینی را بهانه کنند جای هیچ توجیهی را باقی نخواهد گذاشت.
چه خوب بود که کمیته ملی المپیک توضیح شفافی در این مورد می داد و از این می گفت که چرا تلاشی برای المپیکی کردن شهر نکرده اند و از آن مهمتر چرا البسه کاروان ایران را قطه چکانی رونمایی می کنند؛اتفاقی که تا به حال و در زمان مدیران قبلی سابقه نداشته است
از این که بگذریم در اعزام رسانه ها به پاریس هم حرف و حدیث زیاد است.طبق روال خبرنگارانی باید به این مسابقات اعزام شوند که در اولا در حوزه مرتبط فعال هستند و ثانیا در طول چهار سال گذشته در فضای مرتبط با کمیته و المپیک فعالیت کرده اند اما لیست نهایی کاروان اعزامی رسانه ها نشان می دهد نفراتی در این کاروان هستند که به جرات می توان گفت تا به حال رنگ ساختمان جدید کمیته ملی المپیک(پس از بازسازی) را ندیده اند و در حوزه ای قلم می زنند که فقط مرتبط با فوتبال است.
این به دور از شعار همیشگی محمود خسروی وفا است که از عدالت در بین جامعه رسانه صحبت می کرد و خودش را کارگر ورزش(منهای فوتبال) می دانست!


کد مطلب: 219873

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/219873/رونمایی-مخفیانه-لباس-کاروان-اعزام-غیرمتخصص-ها

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir