کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصمیم جنجالی دموکرات‌ها/ رأی‌گیری برای اعلام رسمی نامزدی بایدن به تعویق افتاد

29 تير 1403 ساعت 9:30

تیم والز رئیس کمیته قوانین حزب دموکرات که تعیین‌کننده زمان و نحوه برگزاری رأی‌گیری حزب دموکرات برای معرفی نامزد رسمی این حزب در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا است به جن اومالی دیلون مدیر ستاد انتخاباتی بایدن اطلاع داد که این رأی‌گیری باید به تعویق بیفتد.


نیویورک تایمز در گزارشی خبر داد که حزب دموکرات آمریکا رأی‌گیری در مورد اعلام رسمی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور را به تعویق انداخته است.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا از رهبران حزب دموکرات خواسته است تا رأی‌گیری در مورد معرفی رسمی بایدن به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را که قرار بود، هفته آینده برگزار شود را به تاخیر بیندازند.

اکسیوس امروز پنجشنبه گزارش داد که دموکرات‌های ارشد می‌گویند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است آخر هفته تحت فشار رهبران حزب و دوستان نزدیکش از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

گزارش نیویورک تایمز می‌افزاید: شومر با حکیم جفریس رهبر اقلیت دموکرات در کنگره آمریکا توافق کرده است که او نیز رهبران حزب دموکرات را برای به تاخیر انداختن اعلام رسمی نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، تحت فشار قرار دهد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، در همین حال تیم والز رئیس کمیته قوانین حزب دموکرات که تعیین‌کننده زمان و نحوه برگزاری رأی‌گیری حزب دموکرات برای معرفی نامزد رسمی این حزب در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا است به جن اومالی دیلون مدیر ستاد انتخاباتی بایدن اطلاع داد که این رأی‌گیری باید به تعویق بیفتد.

به نوشته نیویورک تایمز، در پی این تغییر و تحولات، کمیته ملی حزب دموکرات تصمیم گرفته است که تاریخ رأی‌گیری برای معرفی نامزد رسمی این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را به هفته اول آگوست موکول کند.

شبکه ای بی سی نیوز پنجشنبه گزارش داد، چاک شومر رهبر دموکرات‌های سنا در ملاقاتی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به وی گفت که برای کشور و حزب دموکرات بهتر است به کارزار انتخاباتی خود پایان دهد.

باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا در روزهای اخیر به متحدان نزدیک خود در حزب دموکرات گفته است که شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده به شدت کاهش یافته است و او باید به طور جدی درباره ماندنش در کارزار انتخاباتی تصمیم بگیرد.

به این ترتیب تاکنون اوباما مهمترین عضو حزب دموکرات است که به گروه رو به رشد دموکرات‌هایی می‌پیوندد که به دنبال عملکرد فاجعه‌بار رئیس جمهور آمریکا در مناظره با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، خواستار کناره‌گیری بایدن از ادامه کارزار انتخاباتی هستند.

فشارها بر رئیس جمهور آمریکا در حال افزایش است و چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا و حکیم جفریس رهبر اقلیت دموکرات در کنگره آمریکا نیز در روزهای اخیر با بایدن ملاقات کردند تا هشدار دهند که نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، شانس پیروزی حزب دموکرات در این انتخابات را تهدید می‌کند.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

دو نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری‌ خود دست‌ و پنجه نرم می‌کند.


کد مطلب: 219807

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/219807/تصمیم-جنجالی-دموکرات-ها-رأی-گیری-اعلام-رسمی-نامزدی-بایدن-تعویق-افتاد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir