کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روند ثابت قیمت نفت طی امروز

29 تير 1403 ساعت 8:30

قیمت نفت طی امروز روند ثابتی را پشت سر گذاشت. کارشناسان اعلام کرده‌اند کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می‌تواند باعث رشد قیمت نفت شود.


قیمت نفت در روز پنجشنبه (۲۸ تیر) نسبتا ثابت بود و از انتظارات مداوم برای کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره آمریکا پس از انتشار داده‌های مربوط به اشتغال و همچنین کاهش بیشتر از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا مورد حمایت قرار گرفت.

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر ابهامات سیاسی در آمریکا روند صعودی خود را بازیافت.

به نوشته رویترز، تعداد آمریکایی‌هایی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست جدید دادند، هفته گذشته بیش از حد انتظار افزایش یافت. تعداد اولیه درخواست‌های بیکاری ایالتی برای هفته منتهی به اول جولای با ۲۰ هزار نفر افزایش به ۲۴۳ هزار نفر با احتساب تعدیل فصلی رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت تا ساعت ۱۹:۲۱ به وقت ایران بدون تغییر در سطح ۸۵ دلار در هر بشکه باقی ماند. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶ سِنت افزایش به ۸۲.۹۱ دلار در هر بشکه رسید.

تاماس وارگا از کارگزاری نفت PVM به رویترز گفت: «این یک واکنش ملایم به داده‌های مربوط به درخواست‌های بیکاری است. با این وجود، من معتقدم که انتظارات مثبت از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در آینده‌ای نه چندان دور، از کاهش قیمت نفت جلوگیری خواهد کرد.»

قیمت نفت همچنین از کاهش ذخایر مورد حمایت قرار گرفت. داده‌های منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام در ایالات متحده در هفته گذشته ۴/۹ میلیون بشکه کاهش یافته است که بیشتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران در نظرسنجی رویترز بود.


کد مطلب: 219803

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/219803/روند-ثابت-قیمت-نفت-طی-امروز

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir