کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۴ ماده غذایی برای تقویت هوش کودکان

28 تير 1403 ساعت 23:00

بزرگترین چالشی که برای والدین وجود دارد، تغذیه کودک است؛ که چه بخورد تا باهوش‌تر و قوی‌تر شود؟ تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته که کودکان در حال رشد چه غذاهایی مصرف کنند تا تمام مواد مغذی مورد نیاز برای داشتن سلامت جسم و ذهن را دریافت کنند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ، خوراکی‌هایی وجود دارند که مصرف منظم آنها، به رشد مغز و تقویت توانایی‌های شناختی در کودکان کمک می‌کند. آنچه برای تغذیه کودک خود انتخاب می‌کنید می‌تواند در یادگیری، درک و حافظه کودک مؤثر باشد. در ادامه چند ماده غذایی مقوی که به افزایش بهره‌وری مغز کودکان کمک می‌کند، معرفی می‌شود.

۱. توت‌ فرنگی

بر اساس مطالعات، مصرف توت فرنگی می‌تواند کاهش حافظه را به تعویق بیندازد و به بهبود حافظه کمک کند.

۲. سیب

بر اساس مطالعات، سیب می‌تواند به کاهش آسیب‌های شیمیایی در سلول‌های مغز کمک کند. اگر کودک شما روزانه یک سیب مصرف کند، مقاومت مغز او در آسیب‌های شیمیایی بیشتر می‌شود و ذهن پویاتری خواهد داشت.

۳. سبزیجات برگ‌دار

سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های B۶، B۱۲، آهن و فولات هستند. مطالعات نشان می‌دهد خوردن تنها یک وعده سبزیجات برگ‌دار در روز خطر زوال عقل و پیری مغز را تا چهار سال کاهش می‌دهد.

۴. شکلات تلخ

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف متعادل شکلات تلخ که حاوی ۷۰ درصد کاکائو است، به بهبود سلامت مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. شکلات تلخ گردش خون در مغز را افزایش می‌دهد و در حفظ سلامت مغز و افزایش هوش معجزه می‌کند.


کد مطلب: 219800

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/219800/۴-ماده-غذایی-تقویت-هوش-کودکان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir