کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای مسمومیت ۹۲۵ نفر با شربت نذری چه بود؟

28 تير 1403 ساعت 18:30

تعداد نهایی شهروندان گلوگاهی که در روزهای ۲۴ و ۲۵ تیر به دلیل نوشیدن آب یا شربت از چند موکب عزاداری دچار مسمومیت شده بودند بنا به اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه ۹۲۵ نفر است که همگی با دریافت دارو و تزریق سرم ترخیص شدند و موردی از شرایط وخیم حال این شهروندان نیز ثبت نشد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایرنا، ماجرای مسمومیت تعدادی از شهروندان گلوگاهی که طی روزهای اخیر خبرساز شد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، همچنان از سوی مدیران حوزه بهداشت و مسئولان ارشد شهرستان و استان در حال پیگیری است. اما آخرین خبرها از این موضوع بیان‌گر ارائه خدمات ویژه و فوری درمانی به شهروندانی است که پس از نوشیدن آب یا شربت آلوده از چند موکب عزاداری در مسیری مشخص، به سه مرکز درمانی در مازندران و گلستان مراجعه کردند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز پنجشنبه در خبری به نقل از مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه اعلام کرده که با توجه به افزایش ناگهانی مراجعات به مراکز درمانی این شهرستان، تمهیدات ویژه و اقدامات فوری برای ارائه خدمات به شهروندان در نظر گرفته شد.

به گفته ابراهیم خادملو نخستین مراجعه به بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) این شهرستان، از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه ۲۶ تیر آغاز شد و از ساعت چهار بامداد تا ساعت ۲۳ به مدت حدود ۱۹ ساعت اوج مراجعات شهروندان گلوگاهی با نشانه‌های مسمومیت غذایی به این بیمارستان ثبت شد.

وی با بیان این‌که در پی افزایش ناگهانی مراجعات، بلافاصله تمهیدات لازم برای ارائه خدمات درمانی اندیشیده شد، افزود:از همان ساعات ابتدایی افزایش مراجعات، برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی شماره یک گلوگاه نیز فعال شد و ضمن اضافه کردن پرستار و تخت بیمارستانی، تجهیزات لازم برای پوشش بیماران نیز صورت گرفت.


کد مطلب: 219790

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/219790/ماجرای-مسمومیت-۹۲۵-نفر-شربت-نذری

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir