; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - فشارها برای کناره‌گیری بایدن از رقابت‌ها / پلوسی: شانس دموکرات‌ها در انتخابات مجلس هم به خطر می‌افتد - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فشارها برای کناره‌گیری بایدن از رقابت‌ها / پلوسی: شانس دموکرات‌ها در انتخابات مجلس هم به خطر می‌افتد

28 تير 1403 ساعت 16:20

​​​​​​​ آدام شیف، یکی از چهره‌های حزب دموکرات آمریکا، چهارشنبه ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر ۱۴۰۳) از رئیس‌جمهور خواست تا از نامزدی خود برای دور دوم انصراف دهد و گفت که او تردید دارد که رئیس دولت بتواند دونالد ترامپ را شکست دهد. همزمان نظرسنجی‌ها حاکی از افت محبوبیت آقای بایدن در افکار عمومی آمریکا دارد.


یورونیوز نوشت:
یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که نزدیک به دو سوم دموکرات‌ها معتقدند که جو بایدن باید از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کناره‌گیری کند و به حزبش اجازه دهد تا نامزد دیگری را برای رویارویی با دونالد ترامپ معرفی کند.

این یعنی ادعای بایدن پس از مناظره با ترامپ مبنی بر اینکه «قاطبه دموکرات‌ها» همچنان به حمایت از او ادامه می‌دهند و فقط برخی از «نام‌های بزرگ» از او سلب حمایت کردند، تا حدودی اغراق‌آمیز است.

این نظرسنجی تازه که توسط «مرکز ملی افکارسنجی [دانشگاه شیکاگو] و آسوشیتدپرس در حوزه روابط عمومی» انجام شد نشان می‌دهد که از هر ۱۰ دموکرات، تنها ۳ نفر «کاملا» یا در «حد بسیار» مطمئن هستند که بایدن توانایی ذهنی لازم برای ادامه کار به عنوان رئیس جمهوری آینده آمریکا را دارد.

این مقدار، اندکی از ۴۰ درصد در نظرسنجی قبلی همین مرکز در ماه فوریه کمتر شده است.
سرکوب درخواست‌های درون‌حزبی و نگرانی از اثرات آن بر عملکرد دموکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان

این یافته‌ها بر چالش‌هایی تاکید می‌کند که رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا با آن مواجه است. او تلاش می‌کند تا درخواست‌های درون حزبی برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی را سرکوب کند و دموکرات‌ها را متقاعد سازد که او همچنان قوی‌ترین نامزد برای شکست دونالد ترامپ است.

سی‌ان‌ان روز چهارشنبه به نقل از چهار منبع گزارش داد که نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان، در دومین گفتگوی تلفنی خود پس از سوءقصد شنبه به ترامپ؛ به جو بایدن در مورد نتیجه نظرسنجی‌ها گفته و هشدار داده است که اگر بایدن همچنان بخواهد که در رقابت‌ها باقی بماند، ممکن است شانس دموکرات‌ها برای پیروزی در مجلس نمایندگان و کسب اکثریت در ماه نوامبر را از بین ببرد.

به گفته این منابع، رئیس جمهور آمریکا ضمن رد ادعای خانم پلوسی گفته است که برخی نظرسنجی‌ها را دیده که نشان می‌دهد او می‌تواند برنده شود.

ای‌بی‌سی نیوز آمریکا به نقل از چندین منبع دموکرات نوشت روز پنج‌شنبه ۱۸ ژوئیه (۲۸ تیر ۱۴۰۳) نوشت که دو دموکرات عالی رتبه کنگره با نگرانی در مورد سرنوشت حزب خود در ماه نوامبر مستقیماً نزد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا رفته‌اند و با او گفتگو کردند.

در این گزارش آمده است که چاک شومر، رهبر اکثریت سنا روز شنبه (کمی قبل از سوء قصد به ترامپ) به بایدن گفته است که نگران شکست خوردن دموکرات‌ها در ماه نوامبر است.

روز قبل‌تر از آن هم حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان با بایدن نشست داشته و پیام مشابهی به او ارائه کرده است. آقای جفریس ابراز نگرانی کرد که اگر رئیس جمهور در این رقابت‌ها باقی بماند، شانس دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان نیز به خطر می‌افتد.
نتیجه افکارسنجی در مورد کامالا هریس

همزمان با بالاگرفتن بحث‌ها برای کناره‌گیری بایدن، نگاه‌ها به سمت کامالا هریس، معاون اول ريس جمهوری آمریکا چرخش پیدا کرده است. اما نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد که میزان مطلوبیت خانم هریس نیز مشابه با بایدن است، با این تفاوت که فقط درصد کمتری از آمریکایی‌ها نظر نامطلوبی نسبت به او دارند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که دموکرات‌های سیاه‌پوست همچنان یکی از سرسخت‌ترین طرفداران بایدن هستند، به طوری که نزدیک به نیمی از این افراد می‌گویند او باید به نامزدی خود ادامه دهد، اما فقط ۳۰ درصد از دموکرات‌های سفیدپوست و اسپانیایی‌تبار چنین نظری دارند.


کد مطلب: 219784

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/219784/فشارها-کناره-گیری-بایدن-رقابت-ها-پلوسی-شانس-دموکرات-ها-انتخابات-مجلس-هم-خطر-می-افتد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir