کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک پیش بینی از قیمت دلار

18 تير 1403 ساعت 21:00

قیمت دلار در سومین روز هفته به کریدور پنجم برگشت و نسبت به روز یکشنبه کاهش ۶۵۰ تومانی داشت. معامله‌گران به دلیل تلرانس محدود قیمت، به ریتم رفت و برگشتی اسکناس دلار چندان اهمیت نمی‌دهند و آن را روند طبیعی بازار می‌دانند. کارشناسان اقتصادی معتقدند، دولت فعلی تلاش می‌کند دلار با پایین‌ترین قیمت به دولت آینده، تحویل دهد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، قیمت دلار روز دوشنبه در کریدور پنجم بازگشایی شد و کاهش ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومانی داشت. اسکناس آمریکایی در آخرین معامله روز دوشنبه در نیمه بالایی کانال ۹ از کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

تجارت نیوز در خبری نوشت:بررسی بازار ارز حکایت از تعادل در عرضه و تقاضا دارد. معامله‌گران، همچنان سیاست‌گذار را یکه‌تاز بازار ارز می‌دانند و معتقدند نوسانات دلار قابل توجه نیست و روند طبیعی بازار است.

تحلیلگران بازارهای مالی با توجه به شرایط باثبات فعلی سقف نوسان قیمت دلار را کوتاه‌تر از هفته‌های گذشته می‌دانند. آنها می‌گویند قیمت در محدوده‌ای مشخص به نفع نوسان‌گیران است. این افراد در حمایت می‌خرند و در مقاومت می‌فروشند و این عمل را در طول روز چندین بار انجام می‌دهند.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی نیز تا برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید بازار آرامی را برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند انتظارات تورمی، اندکی فروکش کرده و نگرش جامعه نسبت به آینده اقتصادی کشور کمی خوش‌بینانه شده است. آنها این موضوعات را در ایجاد آرامش در بازارهای مالی در کوتاه‌مدت موثر می‌دانند.

گفتنی است تیم دولت فعلی نیز علاقه‌مند است که با نرخ‌های منطقی، بازارهای مالی به‌ویژه دلار را تحویل دولت بعدی بدهد، زیرا این تحویل ثبت در تاریخ خواهد شد.

قیمت درهم از کاهش دلار تبعیت نکرد

گفتنی است قیمت درهم روز دوشنبه روی رقم ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاد و افزایش ۵۰ تومانی داشت. قیمت تتر با افت ۶۰۰ تومانی به کریدور پنجم برگشت و روی رقم ۵۹ هزار ۷۵۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس با کاهش هزار تومانی روی قیمت ۷۶ هزار و ۷۳۰ تومانی معامله شد و یورو نیز کاهش ۷۵۰ تومانی داشت و روی رقم ۶۴ هزار و ۸۷۰ تومانی به کار خود پایان داد.

گفتنی است اسکناس دلار روز دوشنبه با رقم ۴۶ هزار و ۳۶۲ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۳ هزار و ۲۸۸ تومانی عرضه شد و بیش از ۵۰ تومان ارزان شد.


کد مطلب: 219252

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/219252/یک-پیش-بینی-قیمت-دلار

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir