کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا پزشکیان نیازی به استعفا از مجلس ندارد؟

17 تير 1403 ساعت 18:30

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نیازی به استعفای رئیس جمهور منتخب از جایگاه نمایندگی وجود ندارد و بر این اساس بدون بررسی این موضوع در مجلس، مراسم تحلیف او برگزار خواهد شد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی، در پاسخ به این سوال که رئیس‌جمهور منتخب چه زمانی از نمایندگی مجلس استعفا می‌دهد؟ گفت: نیازی به بررسی استعفای رئیس جمهور منتخب از نمایندگی مردم تبریز در مجلس وجود ندارد.

بنابر گزارش ایرنا، وی خاطر نشان کرد: موارد قبل همچون ریاست جمهوری حضرت آیت الله خامنه‌ای و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که پیش از انتخاب آنها به عنوان رئیس جمهور، نمایندگی مردم را در مجلس بر عهده داشتند و بدون بررسی استعفا در مجلس به عنوان رئیس قوه مجریه به کار خود ادامه دادند، در مورد آقای پزشکیان نیز وضع به همین ترتیب خواهد بود و نیازی به بررسی استعفای رئیس جمهور منتخب در مجلس وجود ندارد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: علاوه بر این وقتی رهبر معظم انقلاب حکم ریاست جمهور را به رئیس جمهور منتخب تنفیذ می کنند، تنفیذ ایشان ما فوق و ارجح بر جایگاه نمایندگی مجلس است و از این نظر نیز نیاز به بررسی استعفای رئیس جمهور منتخب از جایگاه نمایندگی در مجلس وجود ندارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این وقتی قانون‌گذار اجازه ادامه خدمت در جایگاه ریاست‌جمهوری را به فرد می دهد، این اجازه در مراحل بعدی نیز ساری و جاری خواهد بود.

 


کد مطلب: 219175

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/219175/چرا-پزشکیان-نیازی-استعفا-مجلس-ندارد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir