کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تیلرهای دوچرخ کشاورزی

17 تير 1403 ساعت 12:10

 افزایش استحکام خاک و از بین بردن علف‌های هرز از مزایای تیلرهای دو چرخ کشاورزی هستند. برای شناخت این تجهیز کاربردی کلیک کنید.


تهویه خاک و تسهیل رشد گیاهان با تیلرهای دوچرخ

یکی از کاربردی‌ترین ماشین‌آلات کشاورزی در باغ‌ها و مزارع که مانند یک تراکتور کوچک به کشاورزان در عملیات خاک‌ورزی کمک می‌کند، تیلر نام دارد. اصلی‌ترین وظیفه یک تیلر، شخم‌زنی، شکستن لایه‌های سخت خاک و ایجاد بستری مناسب باهدف رشد گیاه است. به‌طورکلی باید گفت که تیلر‌های کشاورزی در بهبود وضعیت خاک، حذف علف‌های هرز، تسهیل در زراعت، افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه‌های کشاورزان نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. در این مطلب از وب‌سایت کوهستان قصد داریم شما را با تمامی جنبه‌های تیلر دوچرخ کشاورزی آشنا کنیم.

منظور از تیلرهای دوچرخ کشاورزی چیست؟

در پاسخ به پرسش منظور از تیلر چیست باید بگوییم که این تجهیز در حقیقت یک نوع تراکتور است؛ اما با ابعادی کوچک‌تر. این دستگاه قابلیت انجام تمامی کار‌ها مانند کاشت، داشت و برداشت که توسط تراکتور انجام می‌شود را دارد. اصلی‌ترین وظیفه دستگاه تیلر، خاک‌ورزی اولیه است. از این دستگاه در خاک‌ورزی اولیه مانند شخم‌زدن، حذف علف‌های هرز، سم‌پاشی، مرزکشی، ایجاد نهر، صاف‌کردن زمین و خاک‌ورزی ثانویه مانند روتیواتور زدن در ابعاد کوچکتر نیز استفاده می‌شود.

اصولاً در آن دسته از مزارع و باغ‌هایی که ابعاد کوچک‌تری دارند، خرید تراکتور به صرفه نیست. از طرفی به علت کوچک‌ بودن ابعاد، تراکتور قادر به حرکت در این مزارع و باغ‌ها نیست. به همین خاطر هم در این شرایط خرید دستگاه تیلر یک گزینه مناسب و کاربردی و در عین حال مقرون به‌صرفه است که می‌تواند به سادگی عملیات خاک‌ورزی را در ابعادی کوچکتر انجام دهد. تیلرهای دو چرخ کشاورزی به دلیل وزن کمتری که در مقایسه با تراکتور‌ها دارد، در زمان حرکت در مزارع، فشار کمتری را به خاک وارد کرده و از فشرده ‌شدن خاک جلوگیری می‌کنند.

 

اجزای تشکیل‌دهنده تیلرهای دوچرخ کشاورزی

از تیلرهای دوچرخ اصولاً به‌منظور نرم کردن خاک‌های سفت استفاده می‌شود. چرا که کاشت گیاه و محصولات کشاورزی در خاک‌های سفت امکان‌پذیر نیست که اصلی‌ترین علت آن، عدم نفوذ آب به لایه‌های زیرین خاک و همین‌طور بروز مشکلات اساسی در رشد گیاهان است. بدیهی است که هرچقدر خاک نرم‌تر باشد، میزان به ثمردهی محصولات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

اجزای تشکیل‌دهنده تیلرهای دوچرخ کشاورزی به شرح زیر هستند:

مهم‌ترین مزایای استفاده از تیلرهای دوچرخ در کشاورزی

یکی از مزایای برجسته تیلرها، آماده‌کردن خاک برای کشت است. اصولاً تیلرها بهترین گزینه برای تخریب و آماده‌کردن خاک پیش از کشت محصولات به شمار می‌روند. چنین ابزارهایی خاک را از حالت سختی و فشردگی آزادکرده و به آن اجازه می‌دهند ریشه‌های گیاهان به‌سادگی درون خاک پیشروی کنند. در ادامه این بخش قصد داریم شما را با سایر مزایای برجسته تیلرهای دوچرخ کشاورزی آشنا کنیم.

کاهش قابل‌توجه رشد علف‌های هرز

از دیگر مزایای استفاده از تیلرهای کولتیواتور باید کاهش قابل‌ملاحظه رشد علف‌های هرز اشاره کنیم. این تجهیز کارآمد کشاورزی باخرد کردن و مخلوط‌کردن خاک می‌تواند علف‌های هرز را از روی خاک جدا کرده و از رشد آن‌ها جلوگیری کند.

افزایش استحکام ساختمان خاک با تیلرهای دوچرخ کشاورزی

باتوجه‌به اهمیت بالای خاک برای رشد گیاهان نیاز است از تجهیز کشاورزی مانند تیلرها برای افزایش ثمردهی انواع محصولات کشاورزی استفاده شود. به‌این‌ترتیب زمانی که از تیلرها برای خاک‌ورزی استفاده می‌شود، ساختمان خاک به طور قابل‌توجهی بهبودیافته و سطح رطوبت خاک نیز به بهترین شکل ممکن حفظ می‌شود.

برای درک بهتر این مزیت برجسته کافی است عملکرد سیستم‌های سنتی مانند گاوآهن را در نظر بگیرید. درگذشته وقتی که از گاوآهن برای خاک‌ورزی استفاده می‌شد، خاک به شکل عمقی شخم زده می‌شد که همین نیز باعث ازمیان‌رفتن سطح رطوبت خاک می‌شد. این در شرایطی است که با حضور تیلرها در کشاورزی، به عمق خاک نفوذ و سپس برش داده می‌شود.

افزایش میزان بهره‌وری آب

استفاده از تیلر کولتیواتور می‌تواند شرایطی را به‌منظور بهبود استفاده از آب را فراهم کند. در واقع با کاهش فشار و چگالی خاک، آب بهتر می‌تواند در خاک نفوذ کرده و به گیاهان رسیدگی کند و به‌این‌ترتیب نیز ریشه گیاهان به بهترین شکل ممکن تقویت می‌شوند.

 

خرید برترین تیلرهای کشاورزی در مجموعه کوهستان

تسهیل در زراعت، بهبود وضعیت خاک، کاهش هزینه‌های اضافی و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی از برجسته‌ترین قابلیت‌های تیلرها هستند. مجموعه کوهستان برندی نام‌آشنا در زمینه فروش انواع تجهیزات کشاورزی و تراکتور کشاورزی در کشور است. از طریق سایت ما می‌توانید برترین تیلرهای دوچرخ کشاورزی را با ضمانت اصالت کالا و قیمتی مناسب خریداری کنید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین مزایای استفاده از تیلرهای دوچرخ کشاورزی کدام موارد هستند؟

ازبین‌رفتن علف‌های هرز، نرم‌شدن خاک پس از انجام عملیات خاک‌ورزی، هزینه سوخت پایین، مصرف انرژی پایین، هزینه تعمیرات مقرون‌به‌صرفه و تهویه مناسب خاک از جمله این موارد هستند.

از چه تیغه‌هایی در تیلرهای کولتیواتور معمولاً استفاده می‌شود؟

از رایج‌ترین تیغه‌های به‌کاررفته در تیلرها می‌توانیم به تیغه‌های مستقیم، منحنی، نازک، بزرگ و پهن و همین‌طور ویژه اشاره کنیم.

آماده‌سازی خاک برای کشت با استفاده از تیلرهای دوچرخ چگونه است؟

تیلرهای کولتیواتور بهترین گزینه برای تخریب و آماده‌کردن خاک قبل از کشت محصولات هستند. این دسته از ابزارها خاک را از حالت سختی و فشردگی آزاد و سپس به آن اجازه می‌دهند تا ریشه‌ها به‌خوبی بتوانند در خاک پیشروی داشته باشند.


کد مطلب: 219151

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/219151/تیلرهای-دوچرخ-کشاورزی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir