; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟

17 تير 1403 ساعت 10:40

درحالی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم وعده داده بود مرحله سوم سود سهام عدالت تا پایان خرداد پرداخت می‌شود، اما با گذشت نیمی از تیرماه همچنان خبری از واریز سود به حساب سهامداران نیست.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ، برای اولین بار در تاریخ سهام عدالت پرداخت سود یه صورت سه مرحله‌ای انجام شد.

درحالی که دولت سیزدهم وعده داده بود که پرداخت سود به سهامداران و تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به سرعت انجام خواهد شد، اما طی سه سال نه تنها وضعیت جاماندگان تعیین تکلیف نشد؛ بلکه واریز سود سهام عدالت هم با تاخیر بسیار و به صورت سه مرحله‌ای انجام شد.

اکونگار نوست: یکی از نکات قابل تامل در این میان وعده‌های بی‌عمل وزارت اقتصاد بود. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در ابتدای سال با اولتیماتوم به شرکت‌هایی که سود را به حساب بورس واریز نکرده‌اند، گفت: در صورت تخلف شرکت‌ها و تعلل در واریز سود به حساب سمات با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

درحالی که شرکت سپرده‌گذاری دلیل تعویق در واریز مرحله سوم سود سهام عدالت را خلف وعده‌ 8شرکت برای واریز به حساب سازمان بورس اعلام کرد، اما رئیس سازمان بورس با حمایت از شرکت‌ها گفت: در سال 1402 به دلیل مشکلات مالی به وجود آمده برای شرکت‌ها امکان واریز سود وجود نداشت و امیدواریم تا پایان اردیبهشت 1403 شرکت‌ها به تعهدات‌شان عمل کنند.

در کش و قوس‌های به وجود آمده، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در روز یک خرداد با اعلام برنامه‌های اقتصادی دولت در رسانه ملی اعلام کرد که مرحله سوم سود سهام عدالت نهایتا تا پایان خرداد به حساب سهامداران واریز خواهد شد و پرونده این موضوع در دولت سیزدهم بسته خواهد شد.

با وجود اینکه تکلیف دولت چهاردهم روز 15تیر مشخص شد و با پایان خرداد ماه اول تابستان هم از نیمه گذشت خبری از واریز سود مرحله سوم سهام عدالت نیست.


کد مطلب: 219143

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/219143/زمان-واریز-مرحله-سوم-سود-سهام-عدالت-مشخص

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir