کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور

رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها

15 تير 1403 ساعت 11:40

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار و رعدوبرق، وزش‌ باد شدید موقت در برخی استان‌های کشور خبر داد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ،صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز جمعه (۱۵ تیرماه) در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات مرکزی البرز، ارتفاعات استان کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و از شنبه(۱۶ تیرماه) تا سه شنبه(۱۹تیرماه) در ارتفاعات مرکزی البرز، شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، جنوب کرمان، شمال هرمزگان، ارتفاعات فارس و جنوب سیستان‌وبلوچستان، رگبار و رعدوبرق، وزش‌ باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود. 

وی اضافه کرد: روز یکشنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

ضیاییان ادامه داد: در پنج روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود. 

وی افزود: جمعه خلیج فارس، یکشنبه دریای خزر و در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۶ تیر) کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر و افزایش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای ۲۷ و ۳۸ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۷ تیر ) قسمتی ابری در بعضی ساعت ها افزایش ابر و افزایش باد گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۷ و ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۱ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۹ و ۴۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.


کد مطلب: 219003

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/219003/کاهش-نسبی-دما-نوار-شمالی-کشور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir