کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازدهی بازارها در هفته دوم تیر ۱۴۰۳

 بازارها در سایه انتخابات از رونق افتاد

14 تير 1403 ساعت 18:40

بازدهی بازارها در هفته دوم تیر تحت تاثیر کشیده شدن انتخابات ریاست‌‌جمهوری به دور دوم روند رفت و برگشتی داشتند. در یک هفته اخیر بازارهای مالی بازدهی مثبت و منفی مختصری داشتند و بازار سهام نیز تحت تاثیر این رویداد سیاسی با احتمال پیروزی هر یک از کاندیداهای ریاست جمهوری جهت‌گیری می‌کرد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز،‌ بازدهی بازارها در هفته دوم تیر روند رفت و برگشتی داشت و در نهایت شاخص‌های مورد بررسی تغییر قیمتی چندانی نسبت به اولین هفته تیر نداشت.

کارشناسان اقتصادی شنبه ۱۶ تیر را روز مهم بازارها می‌دانند و معتقدند با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریتم حرکتی قیمت دلار وضوح بیشتری می‌گیرد و سایر بازارها نیز تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرند.
 

طی یک هفته دلار ۵۰ تومان گران شد

قیمت دلار  از ۷ تا ۱۴ تیر در  کف کریدور ششم معامله شد. این اسکناس که در یک هفته اخیر متاثر از اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری تا کانال دوم از کریدور ششم نیز پیشروی کرد؛ در نهایت در نیمه پایینی کانال ابتدایی کریدور ششم به کار خود پایان داد. دلار این هفته بازدهی مثبت ۰.۰۸ درصدی و رشد قیمت محدود ۵۰ تومانی نسبت به هفته گذشته داشت.

اونس جهانی ۴۶ دلار رشد کرد

روز پنجشنبه ۱۴ تیر هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۴۹۵ هزار تومان رسید و رشد قیمت محدود هفت هزار و ۶۰۰ تومانی داشت. این هفته طلا  رشد بازدهی  ۰.۲۲ درصدی داشت.

در هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۵ میلیون و ۱۴۸ هزار تومانی ایستاد و رشد بازدهی ۰.۱۱ درصدی و افزایش قیمت ۱۶ هزار تومانی داشت.

گفتنی است در هفته دوم تیر طلای جهانی برخلاف هفته ابتدایی تیر رشد ۴۶ دلاری و افزایش بازدهی ۱.۹۹ درصدی داشت. اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۵۹ دلاری در حال معامله است. همچنین اونس جهانی نقره  روی رقم ۳۰ دلار و ۳۰ سنتی ایستاد.

بازدهی سکه منفی شد

در هفته اخیر سکه امامی کاهش بازدهی ۰.۰۵ درصدی و کاهش قیمت ۲۳ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه ۱۴ تیر با قیمت ۴۲ میلیون و ۵۰۷ هزار تومانی به کار خود پایان داد. در هفته اول تیر سکه امامی بیشترین افزایش بازدهی را در بازارهای مالی داشت و هفته دوم تیر با بازدهی منفی به کار خود پایان داد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۳۸ میلیون  و ۶۹۰ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی معامله شدند. سکه گرمی نیز در سطح ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی قرار گرفت.

بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام در هفته دوم تیر 1403 نشان می‌دهد که سهام آ س پ توانسته است در این هفته با رشد 22 درصدی، بیشترین بازدهی را به ثبت برساند و با ارزش 1،917 تومان معامله شود.

حفارس نیز دیگر سهمی بود که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشت؛ به نحوی که این سهم در این هفته 21 درصد افزایش قیمت داشته است. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته حفارس به قیمت 201 تومان رسیده است. 

میهن، رنیک و خمحور نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در هفته دوم‌ تیرماه بازدهی بالایی را از خود بر جای گذاشتند. 


 

کمترین بازدهی نمادها در هفته دوم تیر 1403

در طرف مقابل اما در جریان بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام، روشن شد که ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده، کمتر بوده است؛ به طوری‌که واعتبار و وتوس با افت 18 و 15 درصدی بیشترین کاهش قیمت را میان رقبای خود در بازار سهام ثبت کرد. پلاسک و دهدشت نیز دیگر سهم کم‌بازده هفته دوم تیر بودند و با کاهش 14 درصدی به 613 و 1،581 تومان رسیدند. همچنین کسرام نیز در این هفته 13 درصد افت قیمت داشت و قیمت 1،003 تومان را روی تابلو ثبت کرده است.


کد مطلب: 218981

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/218981/بازدهی-بازارها-هفته-دوم-تیر-۱۴۰۳

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir