کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام جزئیات نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در آمریکا

14 تير 1403 ساعت 9:30

دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، در ۲۱ ایالت و ۳۲ حوزه رای گیری آمریکا برگزار شود.


 بر اساس اعلام دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن، دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس جمهور ایران در روز جمعه ۱۵ تیرماه به وقت محلی، قرار است در ۲۱ ایالت و ۳۲ حوزه رای گیری برگزار شود.

دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در ایالت های آریزونا، کالیفرنیا، واشنگتن، نیویورک، فلوریدا، جورجیا، ایلینویز، ماساچوست، مریلند، میشیگان، مینه سوتا، کانزاس، نبراسکا، نیوجرسی، کارولینای شمالی، اوهایو، اوکلاهما، اورگان، تگزاس، ویرجینیا و ویسکانسین برگزار خواهد شد.

در ایالت نیویورک سه حوزه رای گیری در بوفالو، کوئینز و منهتن وجود خواهد داشت. ٢ شعبه اخذ رای نیز در شهرهای بوفالو و سیاتل جهت فراهم آوردن امکان اخذ رأی برای هموطنان مقیم کانادا در نظر گرفته شده است. پیش از این، دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن در اطلاعیه ای اعلام کرد: با عنایت به برگزاری دوره نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، بر خود لازم می دانیم در برابر عزیزانی که از راههای دور و نزدیک و نیز از کشور کانادا، رنج راه سفر را بر خود هموار کردند و شکیبایانه در مواجهه با ناملایمت ها، برای شرکت در رأی گیری گزینش بالاترین مقام اجرایی کشور عزیزمان سنگ تمام گذاشتند، سر تعظیم و احترام فرود آورده و مراتب سپاس و قدردانی را ابراز داریم.

در اطلاعیه دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن آمده است: از این فرصت بهره می گیریم و به اطلاع هموطنان عزیزمان می رسانیم، با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شده است، جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ (برابر با July ۰۵th ۲۰۲۴) دور دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

در این اطلاعیه در باره شرایط رأی دهندگان نیز آمده است که داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و داشتن ١٨ سال تمام - متولدین ۱۵ تیرماه ١٣٨٥ (July ۵th, ۲۰۰۶) و قبل، می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

بر اساس این اطلاعیه مدارک مورد نیاز برای رای دادن نیز شامل اصل گذرنامه ایرانی یا اصل شناسنامه ایرانی یا اصل کارت ملی است.

در اطلاعیه دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن آمده است که در تعدادی از نقاط نزدیک به مرز کانادا شعبی دایر خواهد شد. همچنین هموطنانی که موفق به شرکت در مرحله اول انتخابات نشدند، می توانند در دور دوم شرکت کنند.

مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد برگزار شد و هیچ یک از آن‌ها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند. از میان نامزدها مسعود پزشکیان و سعید جلیلی موفق به کسب بیشترین آرا شدند و به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در سراسر ایران و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار می‌شود.


کد مطلب: 218949

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/218949/اعلام-جزئیات-نحوه-برگزاری-انتخابات-ریاست-جمهوری-ایران-آمریکا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir