کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوشش بیمه‌ای دارو برای بیماران صعب‌العلاج چقدر است؟

13 تير 1403 ساعت 20:00

محمد مهدی ناصحی توضیحاتی را درباره پوشش بیمه‌ای دارو برای بیماران صعب‌العلاج و خاص ارائه کرده است.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، چندی پیش سید حیدر محمدی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو خبری را برای بیماران صعب‌العلاج و خاص اعلام کرد. وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد هزینه داروهای بیماران خاص توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود، گفت: بیماران کمتر از ۱۰ درصد هزینه داروهای بیماری‌های خاص را پرداخت می‌کنند و ۹۰ از هزینه تمام شده دارو نیز توسط سازمان‌های بیمه‌گر پوشش داده می‌شود بنابراین پرداختی بیماران خاص حداکثر ۱۰ درصد قیمت دارو است.

ایران آنلاین در خبری نوشت:در این راستا محمد مهدی ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین در اظهار کرد: همه داروها مشمول این موضوع نمی‌شوند. صندوق صعب‌العلاج در بحث پوشش دارو بیماری‌های صعب‌العلاج همچون سرطان‌ها، پیوند، اس ان ای، هموفیلی و ... تا حد ۱۰۰ درصد هم در برخی بیماری‌ها پرداخت می‌شود. میانگین آن ۹۰ درصد است که از ۷۰ درصد شروع می‌شود تا ۹۰ درصد هزینه هم شامل می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در بعضی بیماری‌ها مثل هموفیلی، اس ان ای و برخی داروهای سرطان، این پوشش ۱۰۰ درصد است. در حالت کلی ۹۰ درصد پوشش را در داروی بیماران صعب‌العلاج و خاص داریم. بستگی به دارو و هزینه آن دارد که پوشش افزایش یا کاهش داده شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران درباره اینکه این خدمت به صورت آنلاین برای بیماران صعب‌العلاج و خاص لحاظ می‌شود، بیان کرد: عمده این هزینه‌ها به صورت آنلاین است یعنی در حدود ۷۰ درصد، ۳۰ درصد هم ممکن است به صورت فاکتور برای این دسته از بیماران لحاظ شود.

ناصحی اظهار کرد: بیماران صعب‌العلاج و خاص در سیستم ثبت می‌شوند و خود به خود این پوشش ۹۵ درصد برای آن‌ها اعمال می‌شود، مثلا دارویی ۴۰ میلیون است، ۹۵ درصد آن را بیمه تقبل می‌کند و باقی را هم بیمار باید پرداخت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی وقت است که این طرح در حال انجام است و از اول شروع طرح به تدریج داروهایی به آن اضافه شده است.


کد مطلب: 218931

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/218931/پوشش-بیمه-ای-دارو-بیماران-صعب-العلاج-چقدر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir