کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظریف: کارت هدیه های ۳۰۰ هزار تومانی پول کدام کاسب تحریم است؟

13 تير 1403 ساعت 12:00

وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم گفت: در هشت سال دولت روحانی کسانی داشتیم که سنگ اندازی در کار دولت می کردند و قطعا باز هم سنگ اندازی می کنند اما می توانیم کسی را در پاستور بنشانیم که خود سنگ و نماد تحجر نباشد.


محمدجواد ظریف سه شنبه شب در تجمع حامیان مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در شیراز ضمن عرض سلام به شیرزنان و شیرمردان دیار کوروش و اهالی سومین حرم اهل بیت(ع) دلیل تاخیر در شروع مراسم را تاخیر در پرواز هواپیما عنوان کرد و افزود: اگر مردم به ما اقبال نشان دهند بساط تحریم و این تاخیرها را بر می‌چینیم.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی خطاب به شعار دهندگان در سالن که شعار «ظریف تحریم شکن» سردادند، گفت: مردم ما تحریم شکنان اصلی هستند و نشان دادند که دنیا این ملت را نمی تواند تحریم کند و در دهه ۹۰ من زبان ۷۳ درصد مردمی بودم که در انتخابات شرکت کردند و همانجا گفتم هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید.

ظریف ادامه داد: قهرمان اصلی مردم بزرگ ایران هستند که همه تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده و در برابر هجمه های تاریخی ایستاد.

وی با بیان اینکه مردم ایران افتخارات خود را ادامه خواهند داد، گفت: مردم ایران نماد مقاومت هستند، مردم ایران سختی کشیده و رنجیده اند ولی از میدان به در نرفته و جمعه نشان می دهند که در میدان هستند و رقیب را به خانه خواهند فرستاد.

وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم اظهار کرد: رنجش‌های زیادی به ملت ایران تحمیل شده و دختران ما طعم تحقیر را چشیده و پدران و مادران ما دربرابر فرزندان شرمسارند و سفره مردم هر روز کوچکتر شده و می دانم که تحریم چه بلاها به سر این مردم آورده است، با خون مردم کاسبی کرده اند و با شعار هایشان جیب مردم را خالی می کنند.

وی تاکید کرد: قبول دارم مردم دل زده هستند و نمی خواهند در انتخابات شرکت کنند اما انتخابات جمعه گذشته نه به تحریم و یک رفراندوم بود ولی باید یکبار دیگر به شجاعت جمعه آینده آری محکم به هوایی تازه بگویند.

ظریف با بیان اینکه نیاز داریم یک آری بزرگ به حامیان مردم بگوییم و مسببان وضع موجود را به خانه بفرستیم، گفت: نمی خواهیم صدای رقیب را خاموش کنیم طوری که آنها صدای ما را خاموش کردند، ما نمی خواهیم فرصت سوزی و جهالت را ادامه دهیم.

وی اظهار کرد: ما یک جهان فرصت هستیم، انسان عاقل هیچ وقت فرصت خود را محدود نمی کند و تنها تهدیدها را سرکوب خواهد کرد.

ظریف با تاکید بر اینکه این مردم قیم نیاز ندارند و فرصت هستند نه تهدید گفت: کسانی که خود را قیم‌مردم می دانند جمعه به خانه می‌فرستیم. با رای مردم به پزشکیان مشکلات یک شبه حل نخواهد شد اما به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل است.

وی اظهار کرد: در هشت سال دولت روحانی کسانی داشتیم که سنگ اندازی در کار دولت می کردند و قطعا باز هم سنگ اندازی می کنند اما می توانیم کسی را در پاستور بنشانیم که خود سنگ و نماد تحجر نباشد.

وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم با بیان اینکه فرق می کند که منادی گفت وگوی تمدن ها و تعامل سازنده در پاستور بنشیند یا منادی انزوا، توهم و دشمنی، خطاب به مردم گفت: اجازه ندهید به شما بگویند نتیجه انتخابات تعیین شده است. مردم در دهه ۷۰ خاتمی را به پاستور فرستادند و مردم معجزه گر آن دوران بودند و سربلندی ایران پس از آن رقم خورد.

وی ادامه داد: مردم باید به خود اعتماد و اطمینان داشته و خود را باور کنند و بدانند که رای مردم بی تاثیر نیست اما گروهی می‌خواهند مردم جمعه آینده در خانه بنشینند.

ظریف با عذرخواهی از کسانی که احتمال دارد در این ایام از سخنان او رنجیده باشند، گفت: اگر حرفی زدم در این ایام که گروهی نارضایتی داشتند عذرخواهی می کنم اما اگر ما جمعه وارد میدان نشدیم توقع نباید داشته باشیم که شرایط خوب شود و قطعا با عدم مشارکت انتخاب کردیم که جلیلی به پاستور برود و بعد نباید گلایه ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نمی خواهیم سفره هایمام کوچکتر شود، افزود: اگر سر صندوق رای حاضر نشویم انتخاب کردیم که هشت سال آینده با کسانی روبه رو باشیم که جز جهالت، تحجر و نابسامانی دستاوردی نداشته اند.

ظریف تاکید کرد: از شنبه آینده در این کشور باید آرام و بدون تنش زندگی کنیم و با هر کسی که منتخب ملت است باید احترام بگذاریم ولی روز جمعه می توانیم تصمیم بگیریم که چه کسی منتخب ملت باشد و نباید خود را دست کم بگیریم.

وی با بیان اینکه انتخابات تمام نشده و انتخاب را مردم ایران رقم می‌زنند، گفت: اگر گروهی از ۶۰ درصدی کسانیکه در دور اول انتخابات مشارکت نکردند دور دوم وارد میدان شوند تحریم خواهان را به خانه هایشان می فرستیم.

ظریف با اشاره به توزیع کارت‌های هدیه ۳۰۰ هزار تومانی بین مردم توسط یکی از داوطلبان انتخابات گفت: روستاییان ما، کارگران و کارمندان نباید دستشان به جیب کسانی باشد که در آستانه انتخابات کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی بین مردم توزیع کردند و باید بررسی شود این پول از کجا آمده و اگر پول بیت المال است که همه شان باید زندانی شوند و اگر بیت المال نیست باید مشخص شود پول کدامین کاسب تحریم است که پرداخت کرده تا این روش تحقیر آمیز را در کشور پیش بگیرند.


کد مطلب: 218904

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/218904/ظریف-کارت-هدیه-های-۳۰۰-هزار-تومانی-پول-کدام-کاسب-تحریم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir