کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخ مبهم سعید جلیلی به سوالی درباره کاهش مشارکت در انتخابات

11 تير 1403 ساعت 22:20

سعید جلیلی گفت: مشارکت مردم را یکی از موفقیت ها نظام می دانم ولی باید به سمت مطلوب پیش برویم.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، اولین مناظره دو نفره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم آغاز شد. بعد از ۱۵ سال است تلویزیون برگزار کننده مناظرات دو نفره می شود.

براساس قرعه کشی صورت گرفته نامزد شماره یک سعید جلیلی و نامزد شماره ۲ مسعود پزشکیان است.

در این مناظره ۱۰ محور سوالات که برگرفته از اظهارات کاندیداها در ایام تبلیغات انتخاباتی بوده است مطرح شد.

سوال مجری: در دور اول شاهد مشارکت ۴۰ درصد بودیم که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ هر آنچه که هست، چه از طرف جناح های سیاسی و چه از طرف مردم و جوامع نخبگانی، این اصلاً اتفاق مطلوبی نیست و باید به آن اهمیت داد و صحبت کرد. اهمیت مشارکت مردم در انتخابات که در اصل نشان دهنده نوعی سرمایه اجتماعی است می تواند به توان رئیس جمهور آینده در داخل و توسعه روابط بین الملل تاثیرگذار باشد. شما اگر رئیس جمهور بشوید برنامه شما چیست که در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری شاهد افزایش مشارکت باشیم؟

پاسخ سعید جلیلی:

*یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و حرکت بزرگ امام که دنیا اعتراف دارند مشارکت مردم است که تعیین می کنند، نمونه آن را روز جمعه که مردم رای دادند دیدیم، مردم همه منتظر نتیجه بودند که چیست چون نتیجه از قبل تعیین کننده نبود و جمعه پیش رو نیز چنین چیزی رقم خواهد خورد.

*اگر ما قدرتی داریم اگر پیشرفتی داریم و موفق هایی داریم حاصل مشارکت مردم است،مثل دفاع مقدس وقتی حمله شد همین مردم کشور را از مشکلات عبور دادند همچنان که در عرصه های دیگر مردم موفقیت هارا شکل می دهند.

*تاکید دارم که این نقش را پاس بداریم، وظیفه دولت است که بستر مشارکت مردم را فراهم کند و هر ایرانی باید احساس کند که متناسب با استعداد خود نقش آفرین هستند، دولت باید این نقش آفرینی را ایجاد کند لذا یکی از برنامه های دولت من این است که مشارکت مردم حتما و حتما روز به روز در عرصه های مختلف جدی تر و موثرتر در اداره کشور باشد.

* بارها گفتم گفتمان دولت سایه یعنی مشارکت مردم و هرکسی به اندازه وسع خود تلاش کند روند کشور به سمت بهتر شدن پیش برود .

*مشارکت مردم را یکی از موفقیت ها نظام می دانم که بستر را فراهم کرده ولی باید به سمت مطلوب پیش برویم.

این خبر درحال تکمیل است...


کد مطلب: 218811

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/218811/پاسخ-مبهم-سعید-جلیلی-سوالی-درباره-کاهش-مشارکت-انتخابات

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir