کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش موارد ابتلا به کووید تابستانی

11 تير 1403 ساعت 9:00

مقامات بهداشتی ایالات متحده اعلام کردند: داده‌های جدید نشان می‌دهد موج تابستانی کووید در جریان است، تعداد موارد ابتلا به احتمال زیاد در ۳۹ ایالت در حال افزایش است و در هیچ کجای این کشور کاهش نمی‌یابد.


مقامات بهداشتی ایالات متحده هشدار دادند از آنجایی که دمای سوزان تابستان آمریکایی‌ها را در داخل خانه نگه می‌دارد و میلیون‌ها نفر برای تعطیلات و گردهمایی‌های خانوادگی سفر می‌کنند، عفونت‌های کووید دوباره در حال افزایش هستند.

بر اساس آخرین داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، هم مرگ و میر ناشی از کووید و هم مراجعه به اورژانس در هفته گذشته افزایش یافته است، در حالی که بستری شدن در بیمارستان از ۲۶ می تا ۱ ژوئن ۲۵ درصد افزایش یافته است.

دکتر «دان باروچ»، مدیر مرکز تحقیقات ویروس شناسی و واکسن در مرکز پزشکی بوستون، گفت: «چندین سویه جدید کووید احتمالاً در افزایش تابستانی موارد مؤثر هستند.»

وی در ادامه افزود: «ما شاهد شروع افزایش عفونت‌ها هستیم که همزمان با سویه های جدیدی است که در حال توسعه هستند: KP.۲ و KP.۳ و LB.۱. به نظر می‌رسد که این گونه‌ها نسبت به نسخه‌های قبلی برتری دارند.»

هر سه نوع از نوادگان JN.۱ هستند، نسخه‌ای از ویروس کرونا که در زمستان امسال غالب شد.

به گزارش ان بی سی نیوز، KP.۲ ماه گذشته به سویه غالب تبدیل شد و سپس KP.۳ در اوایل ژوئن سویه غالب شد. داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که همراه با سویه سومی که جهش‌های کلیدی یکسانی دارد، KP.۱.۱، این گروه اکنون حدود ۶۳ درصد از کل عفونت‌های کووید در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد.

در همین حال ،LB.۱، ۱۷.۵ درصد دیگر از عفونت‌های COVID را به خود اختصاص می‌دهد. کارشناسان معتقدند رشد سریع آن نشان می‌دهد که احتمالاً به زودی سویه غالب خواهد شد.

یک مطالعه قدیمی تر نشان می‌دهد که LB.۱ عفونی‌تر است و می‌تواند از محافظت در برابر واکسن‌ها یا عفونت‌های قبلی بگریزد.

محققان توصیه می‌کنند افرادی که در برابر عفونت و بیماری شدید آسیب پذیر هستند یا بیشتر در مهمانی‌ها یا گردهمایی‌های بزرگ شرکت می‌کنند، آخرین واکسن کووید را دریافت کنند.


کد مطلب: 218758

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/218758/افزایش-موارد-ابتلا-کووید-تابستانی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir