کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه بهترین وکیل دادگستری را انتخاب کنیم؟

29 خرداد 1403 ساعت 9:20

وکیل دادگستری کسی است که دانش و اطلاعات کافی در زمینه قوانین کشور خود را دارد. برای این منظور، او تحصیلات عالی در رشته حقوق را به پایان رسانیده و حداقل مدرک این شخص معمولا لیسانس از یکی از دانشگاه های حقوق است.


افرادی که مدت زمان زیادی را در دادگاه ها گذرانده اند و در نهایت پرونده آنها با شکست مواجه شده به خوبی اهمیت مراجعه و کمک گرفتن از یک وکیل دادگستری را می دانند. به گفته یک وکیل پایه یک دادگستری، شاهد مراجعه مکرر مردم به دادگاه ها برای حل مشکلات مختلفی مانند، ارث و میراث، مشکلات ملکی، خانوادگی و... هستیم؛ اما تا وقتی که خود افراد در این شرایط قرار نگرفته اند متوجه بار سنگینی که روی دوش این افراد بوده و رنج و استرسی را که تحمل کرده‌اند نمی شوند.

اما چرا این افراد باید این همه استرس و رنج را تحمل کنند و در نهایت نیز با وجود این همه استرس باز هم ممکن است به حق قانونی خود نرسند و حقوقشان ضایع شود؟ زیرا بسیاری از این افراد، حاضر بودند که استرس را تحمل کنند و زمان و حق آن ها ضایع شود ولی هزینه وکیل پایه یک دادگستری را نپردازند. بیشتر این افراد بعد از شکست در جلسه دادگاه و با پشیمانی، به سراغ وکیل تضمینی رفته و با پرداخت مبلغ بسیار بالا از او می خواهند دوباره پرونده حقوقی را به جریان بیاندازدو حقوق از دست رفته را به آن ها برگرداند. لذا حتما تا الان به ضرورت مشورت با یک وکیل خبره و اهمیت کمک گرفتن از او در پرونده های حقوقی پی برده اید.


وکیل دادگستری کیست؟

وکیل دادگستری کسی است که دانش و اطلاعات کافی در تمامی زمینه های حقوقی را داشته باشد. وکیل دادگستری تحصیلات عالی در رشته حقوق را گذرانده و موفق به کسب مدرک لیسانس از دانشگاه های معتبر حقوقی شده است.

درواقع واژه "وکیل" به صورت عام و عمومی به تمامی اشخاصی که در آزمون کانون وکلا یا مرکز مشاوران ( ماده 187 ) قبول شده اند اطلاق می گردد؛ وکیل حقوقی نیز به وکلایی اشاره دارد که در کلیه زمینه های حقوقی فعالیت داشته و عمده فعالیت خود را بر روی دعاوی و پرونده های حقوقی متمرکز میسازد.

وکیل دادگستری متخصص به چه وکیلی گفته می شود؟

گفتیم که وکیل دادگستری کسی است که دانش و اطلاعات کافی در زمینه قوانین کشور خود دارد. برای این منظور، او تحصیلات عالی در رشته حقوق را به پایان رسانده و حداقل مدرک این شخص معمولاً لیسانس از دانشگاه حقوق است. وظیفه وکیل تفسیر قوانین و مقررات برای موکلان و ارائه راهکارهای کارآمد برای حل پرونده حقوقی به آن ها است. همچنین این شخص در دادگاه نیز به دفاع از موکل خود پرداخته و حداکثر تلاش خود را برای گرفتن حقوق قانونی او می کند. در هر حال استفاده از عنوان "وکیل متخصص" معمولاً به معنی وکلایی است که تخصص در زمینه‌های خاص حقوقی دارند. واژه "وکیل" به صورت عمومی به همه حقوقدان ها اطلاق می شود؛ اما "وکیل متخصص" به وکلایی اشاره دارد که در یک زمینه خاص مانند امور کیفری یا تجارت دارای تخصص و تجربه بیشتری باشند. این وکلا معمولاً در موارد مرتبط با زمینه خاص حقوقی به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهند و در این زمینه ها به عنوان متخصص شناخته می شوند.

بهترین وکیل دادگستری به شما کمک می کند تا در کمترین زمانی که ممکن است و با مناسب ترین هزینه، حقوق قانونی خود را به دست آورید. ضرورت انتخاب بهترین وکیل دادگستری به خاطر موفقیت در پرونده به دلیل تخصص و مهارت وکیل، انجام مذاکره بین دو طرف دعوا به دلیل فن بیان قوی و ارائه راهکار، داشتن وجدان کاری و تعهد به وظایف و... است. در ادامه به این موضوع که چگونه می توانید بهترین وکلایدادگستری را پیدا کنید میپردازیم.

نحوه پیداکردن بهترین وکیل دادگستری

با توجه به وسعت شهرهای ایران و به خصوص تهران و تعداد زیاد وکلایدادگستری، برای پیداکردن بهترین وکیل دادگستری باید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

• پرس و جو از دوستان و آشنایان: اولین و ساده ترین راهکار برای انتخاب یک وکیل خوب، پرس و جو از دوستان و آشنایانی است که قبلاً از خدمات وکالت یک وکیل استفاده کرده و از آن راضی هستند. پس از انتخاب وکیل مورد نظر به راحتی می توانید سوابق و تجربه وکیل را از سایت‌هایمختلف پیدا کنید. 
• جستجو در اینترنت: اگر از دوستان و آشنایان شما، کسی تجربه ای در زمینه وکیل خوب نداشت، می توانید اینترنت را جستجو و لیست وکلایشهرهای ایران و تهران را مشاهده کنید. بسیاری از سایت های مرجع معرفی وکیل، خیلی ساده به معرفی وکلای باتجربه و کاربلد می پردازند. این سایت‌ها نیز دارای اطلاعات کاملی در مورد شماره تماس وکیل، سابقه او و ... هستند. 
• رفتن به سایت کانون وکلای هر استان: علاوه بر راهکارهای بالا، شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت وکلا به نشانیorg ، آدرس، شماره وکیل و اطلاعات کافی در مورد وکیل موردنظر را به دست آورده و به صورت تلفنی و یا حضوری با او مشورت کنید. 

 

دعاوی و پرونده های حقوقی

زمانی که بین افراد اختلافاتی در مورد حق و حقوقشان به وجود می آید و این افراد تصمیم می گیرند اختلافاتشان را به منظور رسیدگی و تصمیم گیری درباره حقانیت خود به مراجع قضایی و دادگاه ها ارجاع دهند، در اصطلاح حقوقی به این عمل طرح دعوی حقوقی میگویند. این افراد باید دلیل طرح دعاوی حقوقی و مدارک خود را به صورت مکتوب به دادگاه به صورت یکجا و مرتب ارائه دهند که به مجموع این مدارک ارائه شده پرونده حقوقی یا دعاوی حقوقی گفته می شود. در زیر چند نمونه از انواع دعاوی و پرونده حقوقی را ذکر و توضیح میدهیم:

• دعاوی و پرونده‌های خانواده: این نوع دعاوی مربوط به مسائل خانوادگی از جمله طلاق، نفقه، تقسیم دارایی‌ها، حضانت اطفال و مسائل مرتبط با خانواده و روابط بین اعضای خانواده هستند. 
• دعاوی ارث و میراث: این دعاوی حقوقی معمولاً در مورد تقسیم دارایی‌ها و میراث افراد بعد از فوت آنها انجام می‌شود. این نوع از پرونده‌هایحقوقی ممکن است به دلیل اختلاف در وصیت‌نامه یا قوانین ارث و میراث رخ می دهند. 
• دعاوی و پرونده‌های ملکی: دعاوی ملکی به مسائل پیرامون با ملک و املاک و زمین و... از جمله مسائل مربوط به مالکیت، تخریب ملک، تخلفات ملکی و ... اشاره دارند. 
• دعاوی و پرونده های اداره کار: این دعاوی مربوط به اختلافات بین کارفرما و کارگران است. این اختلافات مربوط به ترک کار، تعداد ساعت کاری، حقوق و مزایا، تبعیض نسبت به کارکنان و ... می باشد. 

یک وکیل دادگستری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

این روزها، وکلای زیادی در کلانشهر تهران به کار وکالت مشغول هستند؛ به همین دلیل، پیداکردن یک وکیل خوب بسیار مشکل است. از مهمترین ویژگیهای یک وکیل خوب میتوان به حفظ اسرار موکل، توضیح پروسه قانونی دادگاه، ارائه راهکار موثر و کاربردی برای مشکلات پرونده حقوقی، تعیین حق‌الوکاله مناسب و... اشاره کرد. بهترین وکیل ویژگی هایی دارد که او را از سایر وکلای دیگر متمایز میکند. از مهمترین این ویژگی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• به روز بودن اطلاعات و دانش وکیل دادگستری 
• امین، امانتدار و راز نگه دار بودن وکیل دادگستری 
• شفاف سازی مراحل رسیدگی به پرونده و پرهیز از ادعاهای کذب توسط وکیل دادگستری 
• داشتن حس مسئولیت نسبت به پرونده 
• داشتن رفتاری محترمانه با قاضی دادگاه و موکل و طرف مقابل 
• ارائه بهترین و سریعترین راهکار برای پرونده ها 
• برخورداری از صبر و بردباری بالا 

نکاتی در خصوص نحوه انتخاب بهترین وکیل دادگستری

با وجود همه مزایای یاری گرفتن از وکیل دادگستری، آیا به هر وکیلی میتوان اعتماد کرد؟ مسلما خیر نمی توان به هر وکیلی اعتماد کرد. اگر در اینترنت جستجو کنید تعداد زیادی وکیل دادگستری مشاهده می کنید. با مشاهده تعداد زیادی از وکلا، حتماً به ذهن شما هم خطور کرده که کدام وکیل دادگستری را انتخاب کنیم؟ کدام وکیل دادگستری بهتر است؟ اگر یک فرد بی تجربه و یا ناسالم را برگزینید، نه تنها در دادگاه شکست می‌خورید؛ بلکه باید هزینه زیادی نیز به وکیل دادگستری پرداخت کنید. اولین گام برای گرفتن حقوق قانونی خود در دادگاه، تحقیق در مورد یک وکیل دادگستری خوب و سپس مشورت با او است.

سخن پایانی

بهترین سایت هایی که شما در جستجوی بهترین وکیل دادگستری در گوگل مشاهده می کنید؛ سایت کانون وکلای دادگستری، وبسایت وکیل زوم، سایت قضایی و ... است. شما کاربر محترم، در هر شهری که ساکن هستید به راحتی با مراجعه به این سایتهای معتبر می توانید در زمینه دعاوی حقوقی، دعاوی کیفری، دعاوی ملکی، دعاوی خانواده، امور ثبت، دیه، امور بین المللی، دعاوی کار، بیمه و ... وکیل متخصص مرتبط با موضوع پرونده خود را انتخاب کرده و به شماره و آدرس وکیل دادگستری دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید در پروفایل هر وکیل نظرات و دیدگاه موکلین و آشنایان آن وکیل دادگستری را مطالعه کنید که نظرات کاربران کمک بسیاری در انتخاب هایتان خواهد داشت. قبل از اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری حتما یک جلسه مشاوره حضوری در دفتر کار وکیل دادگستری داشته باشید.

منبع: شهرخبر


کد مطلب: 218019

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/218019/چگونه-بهترین-وکیل-دادگستری-انتخاب-کنیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir